جمعه 10 فروردین 1403   00:48:09
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر







1396/9/12 یکشنبه برگزاری محفل انس با قرآن کریم همراه با افتتاحیه طرح قرآنی نسیم رحمت

محفل انس با قرآن کریم همراه با افتتاحیه طرح قرآنی نسیم رحمت در روز شنبه 11 آذرماه 96 با حضورمسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مدیریت برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی، کارمندان، دانشجویان دانشگاه و همچنین فعالان حوزه قرآنی در شهرستان ملایر در روز شنبه 11 آذرماه 96 در تالار حافظ دانشکده عمران و معماری برگزار گردید.

این محفل انس به همت اداره فعالیت های قرآنی و دینی امور فرهنگی و با حمایت معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین افتتاحیه طرح بزرگ حفظ قرآن کریم (طرح نسیم رحمت) برگزار می گردد.

این محفل با قرائت زیبای قاری کشوری جناب آقای احسان بیات شروع شد. در ادامه از بیانات سخنران مطرح کشوری از استان قم جناب حجه الاسلام والمسلمین دکتر حاج آقازاده (مدیر محترم گروه نقد عرفان های نوظهور مرکز تخصصی کلام و ادیان)استفاده گردید.

در ادامه این محفل مدیریت محترم برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جناب آقای دکتر اسماعیل بیگی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم و همچنین نمایشگاه قرآنی نسیم رحمت بیان داشتند که هدف از برگزاری طرح قرآنی نسیم رحمت انس بیشتر دانشجویان با مفاهیم قرآنی می باشد.

در ادامه برنامه پرسش و پاسخ قرآنی و همچنین قرائت مجلسی با حضور حافظ و قاری روشندل و استاد برجسته بین المللی قرآن کریم، حاج احمد دباغ انجام گردید.

از برنامه های جانبی این محفل نورانی می توان به اجرای تواشیح، برگزاری مسابقه، اجرای سرودهای قرآنی توسط مجری و قاری توانا و مطرح کشوری جناب آقای علیزاده اشاره کرد.

از برنامه های جانبی این همایش ذکر و یاد اسامی 16 تن از شهدای حافظ و قاری شهرستان ملایر و همچنین تقدیر از خانواده معظم (قاری، حافظ و مداح شهید حافظ نیاوند) به نمایندگی و نیابت از خانواده معظم شهدای قاری و حافظ بود.

در پایان، این همایش با صرف شام به حاضرین به پایان رسید.

نسخه قابل چاپ