جمعه 10 فروردین 1403   02:05:48
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار

1395/12/3 سه‌شنبه امضای تفاهم نامه علمی پژوهشی مابین دانشگاه ملایر و Furtwangen University آلمان

رئیس دانشگاه ملایر گفت: تفاهم نامه بین المللی میان دانشگاه‌های "ملایر" و " Furtwangen University " آلمان منعقد شد.

دکتر بهمن حیاتی افزود: در پی افزایش توانمندیهای مختلف دانشگاه ملایر در زمینه های علمی و پژوهشی و در راستای تقویت همکاری های بین المللی دانشگاه این تفاهم نامه بین المللی منعقد شد.

وی بیان کرد: با تلاش مدیریت امور بین الملل و به منظور افزایش توان علمی پژوهشی دانشگاه و همچنین بهره مندی پژوهشگران دانشگاه ملایر از امکانات علمی و پژوهشی با مراکز علمی معتبر دنیا این تفاهم نامه مطابق با برنامه های دولت تدبیر و امید و در چارچوب قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه برای افزایش ارتباطات بین المللی خود و به پیشنهاد دکتر مرادی مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات فرآوری لیزر مواد دانشگاه ملایر اقدام به انعقاد این تفاهم نامه علمی پژوهشی نموده است خاطر نشان نمود که انشالله در آینده نزدیک همکاری این دو مرکز با یکدیگر شروع گردد.

ایشان با ذکر اینکه دانشگاه Furtwangen University کشور آلمان در زمره دانشگاههای معتبر دنیاست، خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه که پس از طی مراحل اداری در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد، یکی از بهترین راه های توسعه علمی دانشگاه است. دکتر حیاتی اضافه کرد: تبادل دانشجو و استاد، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی متقابل، انجام پروژه‌های مشترک علمی و آموزشی و پژوهشی و انجام چندین برنامه فرهنگی مشترک از جمله مفاد پیش بینی شده در این قرارداد است.

شایان ذکر است دانشگاه ملایر دارای یکی از بزرگترین پروژه های علمی – بین المللی (مگا پروژه)  به ارزش یک میلیون یورو تحت قالب برنامه اراسموس  پلاس (Erasmus Plus)  اتحادیه اروپا در بین دانشگاه های کشور می باشد.

نسخه قابل چاپ