جمعه 10 فروردین 1403   10:34:09
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار

1395/11/20 چهارشنبه پروژه مشترک اتحادیه اروپایی (+Erasmus) دانشگاه ملایر

این پروژه که تحت عنوان International MSc Educational Programme in Environmental Management and Modeling (به اختصار GeoNetC) و توسطErasmus+: Higher Education – International Capacity Building حمایت مالی می شود، در خصوص طراحی دروس مقطع کارشناسی ارشد مجازی رشته GIS به زبانهای انگلیسی، فارسی و عربی می باشد. دانشگاه های شرکت کننده در این پروژه، دانشگاه Lund کشور سوئد (مجری طرح)، دانشگاه Instituto Superior Tecnicoکشور پرتغال، دانشگاه Twenteکشور هلند، دانشگاه Vilnius Gediminas Technical University کشور لیتوانی، دانشگاهDuhok  کشور عراق، دانشگاه Salahaddin کشور عراق، دانشگاه تربت حیدریه و دانشگاه ملایر هستند.

دانشگاه لوند که به عنوان هماهنگ کننده اصلی این پروژه مطرح می باشد، جز دانشگاه های برتر دنیا و جزو دانشگاه های با رتبه زیر 100 است. تمام جلسات در GIS Centre در این دانشگاه برگزار می شود. این پژوهشکده بعنوان یکی از مراکز مهم دانشگاه لوند همواره ارتباطات بین المللی متعددی در سطح دنیا با دانشگاه ها و مراکز معتبر بین المللی برقرار کرده و رئیس مرکز (پروفسور پیتر پیلسجو) به عنوان یکی از دانشمندان بنام در حوزه مدلسازی محیطی در سطح دنیا مطرح هستند که به عنوان یکی از افراد مهم و تاثیرگذار در بررسی و تصویب پروژه های اتحادیه اروپا هستند.

در مرحله اول مقرر شد برای طراحی دروس مرتبط با این مقطع تحصیلی مجازی، سرفصل های مربوطه توسط دانشگاه های همکار پیشنهاد شده و به مجری ارائه گردد تا در نشست عمومی بعدی، به بحث گذاشته شده و به تصویب نهایی برسد. بعد از این مرحله، از بین 8 دانشگاه همکار، آنهایی که توانایی و پتانسیل آماده کردن مطالب و فیلمبرداری دروس به زبان انگلیسی را دارند، شناخته و اعلام شوند. جلسات بعدی، با مشاوره و همکاری اعضای همکار پروژه، موارد مطروح به مشورت گذاشته شده و پس از ارزیابی بیرون از مجموعه مجری و همکاران پروژه (توسط چند دانشگاه دیگر از اتحادیه اروپائی)، این دروس به تصویب نهایی برسند.

 

دستاوردهای پروژه برای دانشگاه ملایر

1.       عضویت دانشگاه ملایر به عنوان یکی از هشت دانشگاه همکار (Partner) پروژه GeoNetC و شروع رسمی همکاری اتحادیه اروپا (EU) با دانشگاه ملایر از طریق مشارکت در پروژه مذکور.

2.       ثبت نام و دریافت کد شناسایی دائمی ویژه دانشگاه ملایر (PIC code) نزد حوزه پژوهشی اتحادیه اروپایی.

3.       توانایی ایجاد زیر ساختها و راه اندازی آموزش مجازی مقطع کارشناسی ارشد آنلاین رشته GIS به زبان های انگلیسی و ترجمه آن به زبانهای فارسی و عربی، که مواد درسی، سرفصل دروس و ماهیت ویدئوها به تایید دانشگاه های معتبر اروپایی و نیز حوزه پژوهشی اتحادیه اروپایی خواهد رسید.

4.       معرفی مبسوط دانشگاه ملایر در حضور نمایندگان دانشگاه های همکار در پروژه و مسئول حوزه پژوهشی اتحادیه اروپایی طی ارائه پاورپوینت که باعث شناخته شدن دانشگاه ملایر بین حضار گردید.

5.       ورود دانشگاه ملایر در یک روند پژوهشی مشترک با حوزه پژوهشی اتحادیه اروپایی (در همین جلسه با توجه به توانمندی ها و پتانسیل های ویژه معرفی شده دانشگاه ملایر و همینطور رفع تحریم ها علیه ایران، مسئول حوزه پژوهشی اتحادیه اروپایی مقرر نمودند که دانشگاه ملایر در پروژه های آتی اتحادیه اروپایی مشارکت داده شوند).

6.       ایجاد رزومه پژوهشی بسیار خوب برای دانشگاه ملایر.

7.       ایجاد مقطع کارشناسی ارشد آنلاین انگلیسی در رشته GIS و امکان استفاده رایگان از سرفصل های ضبط شده و ایجاد این رشته ویژه در دانشگاه ملایر در انتهای این پروژه 3 ساله.

8.       برگزاری دوره مشترک کارشناسی ارشد GISبین دانشگاه ملایر و دانشگاه Lund سوئد (تحصیل در دانشگاه ملایر و ارائه مدرک مشترک بین ملایر و Lund).

9.       موفقیت دانشگاه ملایر در خصوص همکاری مشترک در حوزه آموزش مجاری با حوزه پژوهشی اتحادیه اروپایی (بعد از دانشگاه تهران).

10.    انجام رایزنی در خصوص طرح های پژوهشی مشترک آتی بین محققین و پژوهشگران دانشگاه های ملایر و Lund.

11.    علاوه بر موارد فوق، دستاورد ویژه ای صرفا برای دانشگاه ملایر به عنوان "جوان ترین دانشگاه همکار پروژه" در بین این 8 دانشگاه عضو به عنوان "امتیاز ویژه به دانشگاه ملایر ایران" در نظر گرفته شد.

نسخه قابل چاپ