پنجشنبه 9 فروردین 1403   15:54:37
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشکده




1396/2/16 شنبه همایش روانشناسی کودک و نوجوان در دانشگاه ملایر برگزار شد

همایش روانشناسی کودک و نوجوان با حضور اساتید کشوری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان، اعضای هیات علمی، پژوهشگران و دانشجویان، 15 اردیبهشت ماه 96 در تالار حافظ دانشکدده عمران و معماری دانشگاه ملایر برگزار گردید.

در ابتدای همایش دکتر عسگری دبیر علمی همایش ضمن عرض خیر مقدم به حضار و پژوهشگران و ابراز خشنودی از میزبانی این همایش به بیان توضیحاتی در مورد نامگذاری همایش پرداختند و گفتند: اگر میخواهیم در آینده افرادی قابل اتکا، مستقل و خلاق در جامعه داشته باشیم، امروز باید به تعلیم و تربیت کودک و نوجوان توجه داشته باشیم؛ باید توجه داشت که امروزه نیروی خلاق و سالم برای یک جامعه، قدرت جهانی می آورد.

در ادامه دکتر عسگری توضیحاتی پیرامون روند اجرایی همایش ارائه کردند و گفتند: از ابتدای فراخوان همایش 200 مقاله دریافت شد که از بین آنها 160 مقاله مورد داوری قرار گرفت و از این تعداد، 30 مقاله به صورت شفاهی و 60 مقاله به صورت پوستری پذیرش شدند. دبیر علمی همایش در پایان ابراز امیدواری کردند که این همایش بستری برای بیان نتایج پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت باشد.

آقای الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان سخنران بعدی بودند که ضمن ابزار خرسندی از حضور در دانشگاه ملایر، این دانشگاه را یکی از مراکز علمی موثر در استان همدان دانستند. آقای الهی تبار گفتند: درست است که دانشگاه ها تصمیم گیر نیستند، اما تصمیم ساز هستند و برگزاری چنین همایش هایی سبب ارائه راهکارهای علمی برای تصمیم گیری مدیران جامعه خواهد شد.

ایشان بیان کردند در حال حاضر و بر طبق پژوهش انجام شده در کشور حوزه اجتماعی و سرمایه های آن وضعیت خوبی ندارند و درست است که در سطح کلان مثل نگاه به انقلاب و عرق ملی وضعیت خوب است؛ اما در سطح خرد مثل نگاه مردم به یکدیگر و مدیران شرایط خوب نیست. معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفتند: وجود معضلات و مشکلات جامعه موجب شده که مدیران به فکر پژوهش هایی پیرامون آسیب های اجتماعی باشند و برای حل این معضلات تصمیم های بزرگی گرفته شده است؛ به طوری که در برنامه ششم توسعه کشور توجه ویژه ای به حوزه اجتماعی شده است.

آقای الهی تبار در پایان ضمن تشکر از سرپرست دانشگاه و برگزارکنندگان همایش گفتند: این همایش ها ارزشمند بوده و میتوانند مسیر حرکت را نشان دهند؛ ایشان ابراز امیدواری کردند که با تقویت نیروی انسانی سالم و موفق، جامعه را در مسیر توسعه قرار داده و دغدغه های آن را کمتر کنیم.

در ادامه همایش، دکتر یعقوبی رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا به عنوان سخنران بعدی، ضمن ابراز خشنودی از حضور در این همایش با بیان خاطراتی از دوران کاری خود در دانشگاه ملایر یاد و خاطره دکتر ترابی رئیس دانشکده تربیت دبیر ملایر را گرامی داشتند. دکتر یعقوبی همچنین به بیان ویژگی هایی از مرحوم دکتر شاملو پرادختند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره استان همدان با بیان نکاتی پیرامون اهمیت روان شناسی کودک و نوجوان گفتند: این دوره از اساسی ترین دوره های شکل گیری شخصیت است. ایشان در ادامه به تعریف دوره های تربیتی در اسلام و بیان مشکلات و عوامل تاثیر گذار بر دوره کودکی و نوجوانی پرداختند.

پس از اتمام سخنرانی دکتر یعقوبی، برنامه همایش با ارائه مقاله های شفاهی و بازدید از پوسترها پیگیری شد.