جمعه 31 فروردین 1403   16:11:03
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشکده











1396/11/21 شنبه افتتاح دانشکده خیرساز علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه ملایر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

همزمان با دهه مبارک فجر، دانشکده خیرساز علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه ملایر در سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بهره برداری شد. دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که برای افتتاح پروژه هایی در شهر همدان و ملایر به استان همدان سفر کرده بود، روز پنجشنبه 19 بهمن ماه با حضور در دانشگاه ملایر، دانشکده خیرساز علوم انسانی و معارف قرآنی دانشگاه ملایر را افتتاح نمود. این مراسم با حضور استاندار، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر، امام جمعه شهرستان، نمایندگان مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی، هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه ملایر و خیرین دانشگاه ساز برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر غلامی و هیأت همراه و مسئولین استان و شهرستان با حضور در حرم شهدای گمنام دانشگاه ملایر به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمودند. دکتر غلامی در ادامه ضمن آرزوی قبولی وقف و سلامتی واقفین بیان داشت: امیدواریم با لطف خدا و همت خیرین مسیر وقف در دانشگاه ادامه یابد و ضمن آغاز فاز دوم این پروژه، سایر نیازمندیهای دانشجویان از قبیل خوابگاه و امکانات ورزشی نیز مد نظر خیرین قرار گیرد. وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های خیرین و مسئولین در مجموعه آموزش عالی برای دانشجویان در عرصه کسب علم و دانش و توانمند شدن برای خدمت به مردم آرزوی توفیق نمود.

همچنین مراسم نکوداشت خیرین دانشگاه ساز خصوصا برادران سعیدپور با حضور هیات رئیسه دانشگاه، فرماندار ویژه شهرستان، امام جمعه شهرستان، نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه برگزار گردید.

دکتر بابایی پور سرپرست دانشگاه در ابتدای این مراسم از حضور مقام عالی وزارت علوم، استاندار همدان، فرماندار، نمایندگان، امام جمعه شهرستان، خیرین خصوصا برادران سعیدپور تشکر نمود. سرپرست دانشگاه بیان کرد: برادران خیر سعیدپور به ما نشان دادند که راه برای انجام کار خیر و نیک در هر مسیری باز است. دکتر بابایی پور خواستار ورود برادران سعیدپور برای شروع طرح های دیگر در دانشگاه ملایر و بهره مندی بیشتر دانشجویان از اقدامات نیک آنان شد.

آقای کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس دهم سخنران بعدی این مراسم بود. ایشان با تقدیر از خیران ملایری برادران سعیدپور و آقای نوروزی نماینده سابق ملایر به عنوان یکی از پایه گذاران دانشگاه ملایر گفت: اقدام اثرگذار و ماندگار خیران در این دانشگاه، زمینه های رشد و توسعه را برای شهرستان ملایر هموار کرده است. آقای کاظمی اظهار کرد: مردم ایران وفادارترین ملت هستند بطوریکه امروز پس از گذشت 39 سال از عمر انقلاب اسلامی، ملت ایران همگام و همراه خدمتگزاران و دلسوزان نظام و انقلاب هستند. ایشان ادامه داد: به برکت پیروزی انقلاب امروز در تمامی شاخص ها از جمله توسعه آموزش عالی رشد قابل توجهی داشته ایم.

حجت الاسلام آزادیخواه دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر، سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شهرستان ملایر را پر خیر و برکت و نویدبخش دانست. حجت الاسلام آزادیخواه اقدام نیک برادران سعیدپور در ساخت دانشکده را ستود و گفت: خیران در زندگی نام نیک از خود بر جای می گذارند. ایشان با تشکر از مهندس نوروزی افزود: وحدت و تقویت اشتراکات می تواند سبب پیشرفت و توسعه کشور گردد و لازم است این امر خیر در شهرستان تقویت گردد. حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به نقش وحدت در انقلاب بیان کرد: وحدت می تواند راه گشای رفع بسیاری از مشکلات و مسائل کشور باشد و در حال حاضر جامعه نیازمند وحدت است.

امام جمعه ملایر نیز در این مراسم ضمن تشکر از سرپرست دانشگاه، فرماندار و نمایندگان گفت: قرآن برای خیران مسیر و روشی قرار داده که هر کسی در این راه وارد شود، موفق می گردد. حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه خیران هر اندازه انفاق کنند، خداوند جایگزین و بیشتر آن را در دنیا و آخرت می دهد، افزود: برادران سعیدپور با این اقدام خیر، خود را در جایگاه عالمان و بزرگان قرار دادند. ایشان اقدام نیک برادران سعیدپور و سایر خیران را معامله با خداوند دانست و بیان کرد: بزرگان و عالمان ما نگاه بلندی به طالبان علم و دانش داشتند و در این راستا هر فردی در دانشکده ساخته شده آموزشی می بیند، برکات آن نصیب برادران سعیدپور می شود.

مهندس رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر به عنوان دیگر سخنران این مراسم بیان داشت: باید نیکوکاری و امر معنوی وقف را در سطح شهرستان گسترش دهیم. ایشان افزود: احداث دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی گامی ارزنده از سوی برادران سعیدپور است که امیدواریم کار نیک آنها در امر توسعه فضاهای آموزشی تداوم داشته باشد. مهندس رضایی با اشاره به استعداد و ظرفیت بالای ملایر در عرصه های گوناگون، بیان کرد: سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار همدان به ملایر روز بسیار خوبی را برای این شهرستان رقم زد و رهاورد خوبی در حوزه های فرهنگی، علمی و اقتصادی داشت. فرماندار ویژه ملایر خواستار حضور پررنگ خیران و نیکوکاران در عرصه های مختلف این شهرستان شد و تاکید کرد: می توان در سایه همدلی، وفاق و وحدت برای حل مشکلات مردم و شهرستان تلاش نمود.

شایان ذکر است آقای حاج اصغر سعیدپور به نمایندگی از برادران سعیدپور و مهندس نوروزی نماینده سابق شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات امناء بنیاد خیرین حامی دانشگاه ملایر از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

لازم به توضیح است این دانشکده دارای 16 کلاس آموزشی و 16 اتاق هیأت علمی و اداری می باشد و در این نیمسال بیش از هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آن مشغول به تحصیل هستند.