پورتال دانشگاه ملایر :: اخبار دانشگاه ملایر

يكشنبه 17 فروردين 1399   11:05:22
اخبار دانشگاهبیشتر
1399/1/16 شنبه
اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه در خصوص برگزاری غیرحضوری کلاسهای آموزشی

با عرض سلام و تبریک سال نو به همکاران گرامی و دانشجویان عزیز و آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه عزیزان، به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم امکان برگزاری کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری و همچنین ابلاغیه معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جلسه شورای آموزشی دانشگاه در تاریخ ۱۴ فروردین ۹۹ به صورت مجازی برگزار گردید که مصوبات جلسه مذکور به شرح زیر می‌باشد:

 

۱- مقرر شد تا زمان امکان بازگشایی آموزش حضوری، آموزش الکترونیکی از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه ( http://lms.malayeru.ac.ir ) ادامه یابد و پس از بازگشایی آموزش حضوری، آموزش دروس فقط در هفتههای باقی‌مانده به صورت حضوری برگزار شود. همچنین در صورتی‌که آموزش حضوری تا پایان نیم‌سال 982 امکان‌پذیر نباشد کل نیم‌سال تا پایان به همین شیوه آموزش مجازی ادامه می یابد.

 

۲- محتواهای آموزش الکترونیکی حداقل باید حاوی توضیحات صوتی استاد باشد. به عبارت دیگر، فایل اسکن جزوه و یا کتاب به تنهایی غیرقابل قبول می‌باشد و پذیرفته نیست. همچنین پاورپوینت بدون توضیحات صوتی استاد غیرقابل قبول و پذیرفته نمی‌باشد. بنابراین محتواها باید شامل حداقل یکی از موارد پاورپوینت با توضیحات صوتی استاد، آموزش از طریق تبلت با ضبط از تصویر از روی اسکرین و یا ضبط ویدوئی کلاس باشد.

 

۳- در صورتی که محتوای بارگذاری شده، دارای شرایط بند ۲ نباشد به منزله عدم انجام وظایف  آموزشی اعضای هیئت علمی و مدرسان حق التدریس می‌باشد.

 

۴- کلاسهایی که در حالت حضوری و عادی معمولاً به مدت 5/1 ساعت برگزار می‌شود، در حالت آموزش مجازی باید حداقل شامل ۳۰ دقیقه باشند. کلاسهایی که در حالت حضوری به مدت بیشتر از 5/1 ساعت برگزار می‌شوند باید به همان نسبت بیشتر از ۳۰ دقیقه در حالت مجازی برگزار شوند. لازم به ذکر است مدت زمانهای ذکر شده زمانهای حداقلی هستند.

 

۵- مقرر شد اعضای هیأت علمی و مدرسان پس از بازگشایی آموزش حضوری، یک جلسه کلاسی به رفع اشکال جلساتی که به صورت مجازی برگزار شده بپردازند. در صورتی که تا پایان نیم‌سال امکان برگزاری حضوری نباشد مقرر شد اعضای هیأت علمی و مدرسان یک جلسه را برای رفع اشکال در تالارهای گفتگوی سامانه آموزش مجازی دانشگاه، با هماهنگی قبلی با دانشجویان جهت آنلاین شدن تعیین نمایند و به رفع اشکال بپردازند.

 

۶-دروس عملی و آزمایشگاهی که در حالت عادی و در سنوات گذشته به صورت آموزش نرم‌افزاری برگزار می‌شدند با موافقت مدیر گروه می‌تواند به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه آموزش مجازی همانند دروس نظری برگزار شوند. برای سایر دروس عملی و آزمایشگاهی مدرس می‌تواند در صورت موافقت مدیر گروه حداکثر ۳۰ درصد نیم‌سال را به صورت تهیه محتوا و از طریق سامانه آموزش مجازی و همانند دروس نظری برگزار نماید و بقیه ۷۰ در صد نیم‌سال پس از بازگشایی آموزش حضوری به صورت فشرده برگزار می‌شود. در صورتی که تا پایان نیم‌سال، آموزش حضوری امکانپذیر نباشد برگزاری این کلاس‌ها به‌صورت فشرده در تابستان و به پس از امتحانات پایان ترم موکول می‌شود‌.

 

۷- برای دروس تربیت بدنی مدرس می‌تواند در صورت صلاحدید و موافقت مدیر محترم دروس تربیت بدنی حداکثر تا ۴۰ درصد هفته‌های آموزشی نیم‌سال را به صورت تهیه محتوای الکترونیکی همانند دروس نظری از طریق سامانه آموزش مجازی برگزار کنند و ۶۰ درصد بقیه نیم‌سال به صورت حضوری پس از بازگشایی آموزش حضوری به صورت فشرده برگزار خواهد شد و در صورتی که امکان برگزاری حضوری تا پایان نیم‌سال نباشد، برگزاری حضوری به صورت فشرده به تابستان و پس از امتحانات پایان نیمسال موکول می‌شود.

 

۸- مدیران محترم گروه‌ها مسئولیت بر نظارت بر محتواهای بارگذاری شده توسط مدرسین طبق بندهای بالا را بر عهده دارند و مقرر شد هزینه حجم اینترنت مورد نیاز برای رصد محتواها توسط مدیر گروه را دانشگاه به مدیران گروه‌ها پرداخت نماید. همچنین معاونین محترم دانشکده‌ها مسئولیت نظارت بر حسن اجرا توسط گروه‌های آموزشی را بر عهده دارند.

 

۹-در خصوص جلسات دفاع از پایانامه‌ها مقرر شد حتی‌الامکان جلسات دفاع به پس از بازگشایی برگزاری حضوری موکول شود. در صورت ضرورت در برگزاری جلسه دفاع از پایانامه‌ها می‌تواند به صورت مجازی و با هماهنگی با اداره IT  دانشگاه انجام شود.

 

۱۰- جهت انجام امور آموزشی ضروری همچون مقدمات جلسه دفاع، تصویب پروپوزال و ... مقرر شد جلسات گروه و دانشکده‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

 

۱۱- دانشجویانی که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و یا تبعات شیوع ویروس کرونا ادامه تحصیل در نیم‌سال جاری را نداشته باشند می‌توانند درخواست حذف نیم‌سال بدون احتساب سنوات نمایند. شورای آموزشی پس از بررسی درخواست‌ها و در صورت دارا بودن شرایط توسط دانشجو، با حذف ترم بدون احتساب سنوات موافقت می‌نماید. لازم به ذکر است دانشجویان متقاضی تا قبل از شروع امتحانات پایان نیم‌سال فرصت ارائه درخواست دارند.

 

۱۲- حذف اضطراری دروس در مهلت مشخص شده در تقویم آموزشی از یک درس نظری به ۲ درس (نظری و عملی فقط برای نیم‌سال جاری) افزایش یافت.

1399/1/15 جمعه
با همت اساتید و محققین گروه شیمی و زیست دانشگاه؛ تولید محلول ضدعفونی استاندارد و مورد تائید وزارت بهداشت در دانشگاه ملایر

بسم الله الرحمن الرحیم 

پیامبر گرامی اسلام «صلی‌الله علیه و آله و سلم»:

لایَشکُرُ اللهَ مَن لَم یَشکُرِ النّاسَ

کسی که از مردم سپاسگزاری نکند خدا را سپاسگزاری نکرده است. (الفقیه، ج ٢، ص ٣٤٣)

 

در روزهایی که بحرانی ناشی از ویروس کرونا دنیا را در نوردیده و همه کشورهای دنیا من جمله کشورهای پیشرفته در تکنولوژی و علم را به زانو درآورده است و همه مردم جهان من جمله مردم عزیز ایران اسلامی نگران این ویروس منحوس هستند، عده ای از انسان های مومن و شریف ایران اسلامی، کمر همت به مقابله با این بلای سنگین بسته اند و همانند دوران دفاع مقدس برای ایران اسلامی جان فشانی می کنند. پرستاران فداکار، پزشکان متخصص و متعهد و کارکنان زحمتکش و از جان گذشته ی بهداشت و درمان از یکسو و بسیجیان، اساتید، جوانان و مردم انقلابی کشور از سویی دیگر، هر یک یا استفاده از تخصص خود و در سایه تعهد دینی و اجتماعی، به جنگ با کرونا برخاسته اند.

بحمدلله، جمعی از متخصصان شیمی و زیست شناسی دانشگاه ملایر با همراهی و پشتیبانی مسئولین و کارکنان دانشگاه، بالاخص با حمایت های بی دریغ ریاست محترم دانشگاه آقای دکتر سایوند و پیگیری و مدیریت انقلابی دکتر فرشاد سلیمانی رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه که از اواخر اسفند ماه و در تعطیلات رسمی عید نوروز در دانشگاه حاضر شدند تا با آماده سازی و تولید یک محلول ضد عفونی استاندارد، گامی در جهت مبارزه با کرونا و حفظ سلامتی مردم بردارند. آقایان دکتر مرادی، دکتر خضریان و دکتر بیگی از گروه شیمی و خانم دکتر رحیمی از گروه زیست شناسی با کمک جمعی از دانشجویان دانشگاه ملایر و اعضای هیئت منتظران ظهور دانشگاه، موفق به تولید انبوه « محلول ضد عفونی استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت» در دانشگاه ملایر شدند. این امر برای اولین بار در تاریخ دانشگاه ملایر صورت گرفت تا نشان دهد در صورتی که اعتماد و حمایت مسئولین در کنار تخصص و تعهد و روحیه انقلابی و جهادی اعضای هیئت علمی قرار گیرد می توان گام های مهمی در رفع نیاز های جامعه و عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برداشت.

جا دارد صمیمانه از همت و تلاش شبانه روزی این عزیزان و سایر دست اندرکاران این اقدام اثرگذار و جهادی، اعم از معاونت پژوهشی، معاونت اداری و مالی، تدارکات و پشتیبانی، مدیر محترم حراست، نیروهای عزیز و زحمتکش انتظامات و. .. تشکر نموده و توفیقات این عزیزان را از خداوند متعال خواستارم. زیر سایه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف سالی پر از برکت و رحمت الهی برایتان آرزومندم

 

مهدی عباسی

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر

 14 فروردین 1399

1399/1/15 جمعه
پیام تسلیت دانشگاهیان دانشگاه ملایر به مناسبت شهادت سردار سلگی

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

خبر شهادت جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس، سردار حاج میرزامحمد سلگی موجب تالم و تاثر گردید.

سردار سلگی از یادگاران دوران دفاع مقدس بود که در سال‌های پس از جنگ تحمیلی همچنان در سنگر خدمت به اسلام و انقلاب مجاهدانه تلاش می نمود و در عرصه فرهنگی نیز با تالیف کتاب "آب هرگز نمی میرد" رسالت خویش را به جا آورد و سرانجام بر اثر عوارض شیمیایی به یاران شهیدش پیوست.

دانشگاهیان دانشگاه ملایر شهادت این سردار بزرگ را به مردم شهیدپرور استان همدان و خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علو درجات در جوار حضرت سیدالشهدا(ع) برای ایشان و صبر و سلامتی برای بازماندگان مسئلت می نمایند.

1399/1/13 چهارشنبه
برنامه های آموزشی و کلاسهای دانشگاه از شانزدهم لغایت بیست و دوم فروردین ۹۹

نظر به تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا و اعلام ریاست محترم جمهوری مبنی بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی تا ۲۰ فروردین ۹۹ و منع تردد بین شهری در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی برنامه های آموزشی و کلاس های درسی تا هفته منتهی به ۲۲ فروردین ۹۹ به صورت حضوری تعطیل و کماکان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

ضروری است اساتید محترم و دانشجویان گرامی نسبت به برگزاری کلاس ها به صورت مجازی اقدام نمایند.

 بدیهی است زمان بازگشایی و چگونگی برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و یا تداوم برنامه های غیر حضوری به عهده ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا می باشد.

1399/1/9 شنبه
مجموعه مسابقات فرهنگی و هنری «در خانه بمانیم»

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر در نظر دارد، مجموعه مسابقات فرهنگی و هنری «در خانه بمانیم» را در  سه محور  خلاقیت، تجربه و مهارت و  با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی، تقویت روحیه همدلی و نشاط و کاهش اضطراب و استرس، از طریق ارایه آثار هنری و ادبی شامل فیلم های مستند یک دقیقه ای، نقاشی، عکاسی با موبایل، خاطره نویسی، شعر، دلنوشته و بیان تجربه دانشجویان در مراقبت از اعضای خانواده به ویژه والدین و بزرگترها و اقشار آسیب پذیر جامعه برگزار نماید. لذا از همه دانشجویان دعوت می شود با مراجعه به سامانه دریافت آثار نسبت به ارسال اثر خود اقدام نمایند.

 به آثار برتر در زمینه های مختلف در روز جشن بازگشایی دانشگاه و شکست کرونا جوایزی تقدیم می گردد.

سامانه ثبت نام در مسابقه

1398/12/28 چهارشنبه
سامانه مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه ملایر راه اندازی و آماده استفاده اساتید و دانشجویان است.

سامانه مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه ملایر به آدرس http://lms.malayeru.ac.ir  راه اندازی و آماده استفاده اساتید و دانشجویان است.

اساتید محترم به منظور ورود به سامانه و بارگذاری اطلاعات مربوط به دروس خود می توانند با استفاده از راهنمای موجود در صفحه نخست سامانه و نام کاربری و کلمه عبور به شکل زیر اقدام نمایند.

نام کاربری اساتید: شماره ملی

کلمه عبور اساتید: شماره ملی

 

همچنین نام کابری و کلمه عبور دانشجویان محترم به منظور مشاهده و دریافت اطلاعات دروس به شکل زیر می باشد.

نام کاربری: شماره دانشجویی

کلمه عبور: شماره ملی

1398/12/21 چهارشنبه
اطلاعیه تهیه محتوای غیرحضوری دروس نظری توسط اساتید به منظور ارائه به دانشجویان دانشگاه ملایر

به اطلاع اساتید ارجمند دانشگاه ملایر می رساند با توجه به شرایط خاص پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن فعالیت های آموزشی دانشگاه مقررشد:

اساتید گرامی جهت تهیه محتوای دروس نظری به مدت 6 هفته که محتوای هرجلسه کلاس می تواند به صورت یکی یا چند از موارد زیر باشند اقدام فرمایند:

1- تهیه جزوه درس توسط مدرس مربوطه به طوری که با مطالعه آن دانشجویان بدون حضور در کلاس درس را متوجه شوند.

2- تهیه پاورپوینت درس با توضیح صوتی استاد مربوطه برای هر جلسه درس.

3- ضبط ویدئویی جلسه کلاس درس (با حجم بهینه) و بارگذاری فایل مربوطه.

 لازم به ذکر می باشد نحوه بارگذاری فایل ها متعاقباً به اطلاع اساتید محترم رسانده خواهد شد.

1398/12/19 دوشنبه
مراسم کاشت درخت در محوطه دانشگاه به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی

به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی 500 اصله نهال مثمر در دانشگاه ملایر کاشته شد.

روز شنبه 17 اسفند با حضور مسئولین و کارکنان دانشگاه ملایر تعداد 20 اصله نهال به صورت نمادین در ضلع جنوبی دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی کاشته شد.

شایان ذکر است طبق برنامه ریزی های انجام شده و به همت امور عمومی دانشگاه 500 اصله نهال توت سفید، عناب و بنه (پسته کوهی) در این قطعه به مساحت یک و نیم هکتار کاشته شد.

 

1398/12/14 چهارشنبه
ضرورت شرکت مشمولین طرح سربازی در فراخوان جذب
اخبار پژوهشی و فناوریبیشتر
1398/10/12 پنجشنبه
نهمین اجلاس معاونین پژوهشی منطقه 4 در دانشگاه ملایر برگزار شد.

روز چهارشنبه 11 دی ماه 1398 نهمین اجلاس معاونین پژوهشی منطقه 4 با حضور رئیس دانشگاه، دبیر شورای معاونین پژوهشی دانشگاه های منطقه 4، معاونین پژوهشی و روسای پارک های علم و فن آوری منطقه 4 در سالن جلسات دانشگاه ملایر برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به مدعوین در مورد پیشینه دانشگاه ملایر و ضرورت و اهمیت جایگاه پژوهش در دانشگاهها مطالبی را بیان نمود.

وی رشد فعالیتهای علمی، پژوهشی و افزایش تعاملات بین المللی را جزء اهداف دانشگاه ملایر برشمرد.

در ادامه دکتر مجذوبی دبیر شورای معاونین پژوهشی دانشگاه های منطقه 4 پیرامون بودجه های پژوهشی دانشگاهها و مسائل و مشکلات پژوهشی منطقه سخنانی را بیان کرد.

در ادامه اجلاس اعضای منطقه به ارائه نظر و راهکارهای پیشنهادی در مورد حل مشکلات ساختاری و کمیته های تخصصی مناطق نیز به ارائه گزارش های مربوطه پرداختند.

گفتنی است در پایان این نشست معاونین پژوهشی از واحدهای پژوهشی دانشگاه خود گزارش‌هایی ارائه نمودند.

همزمان با جلسه معاونین پژوهشی منطقه 4، نشست مدیران پژوهشی و روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاههای مناطق 4 پژوهشی، برگزار شده و در خصوص شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه کتابخانه های مرکزی منطقه 4، جهت استفاده از منابع کتابخانه ای و پایگاههای اطلاعاتی به بحث و گفتگو نشستند که منجر به عقد تفاهم نامه مذکور بین تمام دانشگاههای منطقه گردید.

1398/9/27 چهارشنبه
مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه برگزار شد

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر با حضور اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، گزارشی از فعالیت های مثبت و روند رو به رشد دانشگاه در زمینه های مختلف ارائه نمود. وی در ادامه از تلاش ها و زحمات دست اندرکاران و یاوران پیشرفت دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرا رسیدن هفته پژوهش را تبریک گفت و ضمن اشاره به جایگاه پژوهش و فعالیت های پژوهشی و آموزشی، توجه و رسیدگی به سایر جنبه های زندگی را نیز مهم و مکمل آن برشمرد.

در ادامه دکتر چگل معاون پژوهش و فناوری ضمن قدردانی از زحمات پژوهشگران دانشگاه و مجموعه معاونت پژوهشی، گزارش جامعی از وضعیت پژوهشی دانشگاه،دانشکده ها و گروه ها ارائه نمود.

در پایان مراسم نیز با ارائه لوح و هدیه از پژوهشگران برتر دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

 

1398/9/23 شنبه
گفتگو با پژوهشگران برگزیده دانشگاه ملایر به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری روابط عمومی فرصت را غنیمت شمرده و به منظور آشنایی با روش موفقیت و نظرات پژوهشگران برگزیده دانشگاه ملایر، با دکتر عیسی سلگی پژوهشگر برتردانشگاه در سال 1398 و دکتر مهیار یوسفی پژوهشگر دارای بیشترین تعداد ارجاعات و بالاترین شاخص h مصاحبه به عمل آمد.

متن ذیل مصاحبه روابط عمومی دانشگاه با ایشان می باشد.

 

دکتر عیسی سلگی- پژوهشگر برتر استان همدان و دانشگاه ملایر در سال 1398

·
لطفا خودتان را کامل معرفی کنید

به نام پروردگار یکتا عیسی سلگی هستم متولد 1361 اهل شهرستان نهاوند که در مهر ماه سال 91 به عنوان عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه ملایر مشغول فعالیت شدم و در حال حاضر به عنوان دانشیار دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست در گرایش آلودگی محیط زیست مشغول به تدریس هستم. از سال 1381 تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته محیط زیست آغاز کردم. مقطع تحصیلی کارشناسی را دانشگاه بیرجند و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه تربیت مدرس از سال 85 تا 91 گذراندم. از زمان شروع دوره دکتری بورسیه دانشگاه ملایر شدم. در سال 94 و 97 به عنوان پژوهشگر برتر استان و همچنین در سال­های 94 تا 97 به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه انتخاب شدم.

· چرا به این رشته علاقمند شدید؟

با توحه به علاقه ای که به محیط زیست و طبیعت داشتم این رشته را انتخاب کردم و فکر می کنم این رشته می­تواند به حل مشکلات محیط زیستی فعلی پیش‌روی ایران و جهان چون آلودگی آب، خاک و هوا، انقراض حیات وحش و کاهش تنوع زیستی و کاهش مساحت جنگل ها در سطح کشور و بروز پدیده‌هایی چون بیابانزایی کمک کند.

· عوامل موفقیتتان چه بوده و چه هست؟

پیگیری‌ها و تلاش‌های اینجانب به منظور تعریف پایان نامه­های کارشناسی ارشد و دکتری کاربردی و ایجاد انگیزه و اشتیاق در دانشجویان و بهره‌گیری بهینه از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و نیز حمایت‌های دانشگاه از عوامل مهمی هستند که سبب دستیابی به این موفقیت شده است.

· آیا پیش آمده در حین تحصیل در رشته دچار تردید یا نا امیدی شوید؟

این مسئله گاهی در بین دانشجویان وجود دارد و به طور عمده منتج از ساختار آموزشی ما است که بایستی در سطوح مختلف سازمان ها به معرفی مشاغل و رشته های مختلف پرداخته شود و تا زمانی که این موضوع به صورت جدی مطرح نشود تردید و ناامیدی ایجاد می شود.

· راه رسیدن به موفقیت شما در چیست؟

برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت، تعیین اهداف، کار و تلاش بدون وقفه، استفاده بهینه از زمان و همراهی خانواده

· باوری که در شما از همه قوی تر بوده و باعث موفقیتتان شد چیست؟

یاری جستن از پروردگار بی همتا، دعای پدر و مادر (دعای هر دو عزیز سفر کرده که تا ابد بدرقه راهم است) و اعتماد به نفس

· برنامه شما برای آینده چیست؟

حرکت به سمت هر چه بیشتر پژوهش­های کاربردی و کیفی تر و داشتن برنامه پژوهشی جامع بلند مدت

· به نظر شما یک پژوهشگر چگونه در کارش به حد کمال می رسد ؟

اول آن که اگر بین مقاله های منتشر شده و صنعت و جامعه ارتباط وجود داشته باشد و نتایج آن در این بخش مختلف آنها به کار گرفته شود بی شک پژوهشگر در پژوهش خود به کمال نزدیک شده است و دوم این که فاصله بین نتایج به دست آمده از علوم مختلف و استفاده در صنعت و.. کم شود که دستاورد آن رشد اقتصادی است.

· چه طرح و نقشه ای برای آینده دارید که با اهداف دانشگاه همگون باشد؟

لحاظ کیفیت در کارهای پژوهشی و تقویت سایر جنبه های پژوهشی مانند اختراع، ارتباطات بین المللی با سایر محققان دنیا و...

· یک طرح ایده آل برای دانشگاه در رابطه با گروه آموزشی خودتان مطرح نمایید؟

توسعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و تجهیزات اندازه‌گیری آلاینده ها در محیط و نیز احداث پژوهشکده محیط زیست برای پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی استان در زمینه محیط زیست

· کلام آخر

ضمن سپاسگزاری از روابط عمومی که این فرصت را ایجاد کرد، خواستم این مسئله را متذکر شوم که با این که تولید مقاله پایان راه و مقصد در پژوهش نیست ولی تولید مقاله یعنی مطرح شدن و نمایش در دنیای علم و جهان و بی شک یکی از نمود قدرت کشورها می تواند تولید مقالات آنها باشد. کشورهای پیشرفته تعداد مقاله­های به مراتب بیشتری از کشورهای جهان سوم تولید می کنند. همچنین آموزش و پژوهش مکمل هم بوده و هیچ کدام جای دیگری را نمی گیرد و بایستی هر دو جنبه به موازات هم تقویت شوند.



دکتر مهیار یوسفی پژوهشگر دارای بیشترین تعداد ارجاعات و بالاترین شاخص h


 ·
لطفا خودتان را معرفی کنید؟

مهیار یوسفی- دکتری مهندسی اکتشاف معدن- تخصص اکتشافات ژئوشیمیایی و تلفیق و مدل­سازی در محیط GIS

· چرا به این رشته علاقمند شدید؟

مطالعه عمیق­ در هر شاخه­ای موجب شناخت و در نتیجه علاقه­ بیشتر به رشته مورد نظر می گردد. زیرا مطالعه عمیق و کسب دانش موجب می­گردد مشکلات در شاخه مورد نظر شناخته شده و بیان مسئله راحت تر صورت گیرد و در نتیجه اشتیاق برای حل مسائل و مشکلات در رشته مورد نظر نیز بیشتر می گردد.

· عوامل موفقیت تان چه مواردی بوده است؟

مطالعه تخصصی بسیار زیاد و بررسی آخرین مقالات چاپ شده توسط دانشمندان این رشته، نگاه نقادانه به روش­های موجود، بیان مسئله و صرف وقت برای توسعه روش­های جدید و یا بهبود روش­های موجود در شاخه تخصصی.

· آیا پیش آمده در حین ادامه تحصیل در رشته دچار تردید یا نا امیدی شوید؟

خیر، در هنگام تحصیل نه.

· راه رسیدن به موفقیت شما چیست؟

علاوه بر مواردی که در پاسخ به سوال سوم بیان نمودم یعنی "مطالعه تخصصی بسیار زیاد و بررسی آخرین مقالات چاپ شده توسط دانشمندان این رشته، نگاه نقادانه به روش­های موجود، بیان مسئله و صرف وقت برای توسعه روش­های جدید و یا بهبود روش­های موجود در شاخه تخصصی"، توجه به تولید و توسعه روش­های قابل استفاده برای دیگران (دانشگاه و صنعت) برای حل مشکلات یا بهبود روش­های موجود بوده است که موجب شده تا به روش­های توسعه داده شده، ارجاع داده شود. یعنی کیفیت مقالات و روش­ها در اولویت بوده و نه تعداد آنها.

· باوری که در شما از همه قوی­تر بوده و باعث موفقیتتان شد، چیست؟

توکل به خدا، مطالعه تخصصی زیاد، بیان مسئله و انجام پژوهش­های هدفمند و همچنین در نظر داشتن اینکه "شاید با رفتن نرسیم اما برای رسیدن راهی جز رفتن نیست"

· برنامه شما برای آینده چیست؟

ادامه فعالیت­های پژوهشی و همچنین معرفی روش­های کاربردی توسعه داده شده به صنعت و جلب اعتماد صنعت به منظور استفاده از روش ها.

· به نظر شما چگونه یک پژوهشگر در کارش به حد کمال می­رسد؟

به نظرم اگر نتایج پژوهشهای انجام شده قابل استفاده برای دیگران و به خصوص صنعت باشد پژوهشگر راضی خواهد بود.

· چه طرح و نقشه­ای برای آینده دارید که با اهداف دانشگاه همگون باشد؟

یکی از مهمترین معیارهای رتبه­بندی دانشگاه­ها، پژوهشهای با کیفیت بالای انجام شده توسط اعضای هیات علمی آنها است. همواره سعی نموده ام تا وظیفه خود را انجام دهم اما رشد دانشگاه نیاز به فعالیت تمامی اعضای هیات علمی دارد! طرح­های در ذهن دارم ولی به نظرم شرایط فراهم نیست. مثلا راه­اندازی اتاق فکر پژوهشی دانشگاه (متاسفانه شورای پژوهشی، اتاق فکر پژوهشی نیست )

· یک ایده برای دانشگاه در رابطه با گروه آموزشی خودتان مطرح نمائید؟

در حال نوشتن یک سرفصل جدید بین رشته­ای بسیار عالی هستم که قطعا موجب رشد دانشگاه ملایر و حتی بخش اکتشاف مواد معدنی منطقه و کشور خواهد شد انشاالله!

 

1398/9/13 چهارشنبه
افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه ملایر

مهندس جعفری رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ضمن اعلام خبر ارتقای پهنای باند اینترنت دانشگاه گفت: پیرو سیاست های بلند مدت دانشگاه مبنی بر توسعه ارتباطات فرا دانشگاهی و ارائه خدمات بهینه اینترنت به اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و پی گیری های مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، پهنای باند اینترنت دانشگاه از 80 به 150 مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرد.

لازم به ذکر است که این اقدام در جهت دسترسی آسان و سریع پژوهشگران، اعضای هیات علمی دانشگاه و دانشجویان به اینترنت دانشگاه صورت گرفته است.

اخبار آموزشی و تحصیلات تکمیلیبیشتر
1399/1/16 شنبه
اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه در خصوص برگزاری غیرحضوری کلاسهای آموزشی

با عرض سلام و تبریک سال نو به همکاران گرامی و دانشجویان عزیز و آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه عزیزان، به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم امکان برگزاری کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری و همچنین ابلاغیه معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جلسه شورای آموزشی دانشگاه در تاریخ ۱۴ فروردین ۹۹ به صورت مجازی برگزار گردید که مصوبات جلسه مذکور به شرح زیر می‌باشد:

 

۱- مقرر شد تا زمان امکان بازگشایی آموزش حضوری، آموزش الکترونیکی از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه ( http://lms.malayeru.ac.ir ) ادامه یابد و پس از بازگشایی آموزش حضوری، آموزش دروس فقط در هفتههای باقی‌مانده به صورت حضوری برگزار شود. همچنین در صورتی‌که آموزش حضوری تا پایان نیم‌سال 982 امکان‌پذیر نباشد کل نیم‌سال تا پایان به همین شیوه آموزش مجازی ادامه می یابد.

 

۲- محتواهای آموزش الکترونیکی حداقل باید حاوی توضیحات صوتی استاد باشد. به عبارت دیگر، فایل اسکن جزوه و یا کتاب به تنهایی غیرقابل قبول می‌باشد و پذیرفته نیست. همچنین پاورپوینت بدون توضیحات صوتی استاد غیرقابل قبول و پذیرفته نمی‌باشد. بنابراین محتواها باید شامل حداقل یکی از موارد پاورپوینت با توضیحات صوتی استاد، آموزش از طریق تبلت با ضبط از تصویر از روی اسکرین و یا ضبط ویدوئی کلاس باشد.

 

۳- در صورتی که محتوای بارگذاری شده، دارای شرایط بند ۲ نباشد به منزله عدم انجام وظایف  آموزشی اعضای هیئت علمی و مدرسان حق التدریس می‌باشد.

 

۴- کلاسهایی که در حالت حضوری و عادی معمولاً به مدت 5/1 ساعت برگزار می‌شود، در حالت آموزش مجازی باید حداقل شامل ۳۰ دقیقه باشند. کلاسهایی که در حالت حضوری به مدت بیشتر از 5/1 ساعت برگزار می‌شوند باید به همان نسبت بیشتر از ۳۰ دقیقه در حالت مجازی برگزار شوند. لازم به ذکر است مدت زمانهای ذکر شده زمانهای حداقلی هستند.

 

۵- مقرر شد اعضای هیأت علمی و مدرسان پس از بازگشایی آموزش حضوری، یک جلسه کلاسی به رفع اشکال جلساتی که به صورت مجازی برگزار شده بپردازند. در صورتی که تا پایان نیم‌سال امکان برگزاری حضوری نباشد مقرر شد اعضای هیأت علمی و مدرسان یک جلسه را برای رفع اشکال در تالارهای گفتگوی سامانه آموزش مجازی دانشگاه، با هماهنگی قبلی با دانشجویان جهت آنلاین شدن تعیین نمایند و به رفع اشکال بپردازند.

 

۶-دروس عملی و آزمایشگاهی که در حالت عادی و در سنوات گذشته به صورت آموزش نرم‌افزاری برگزار می‌شدند با موافقت مدیر گروه می‌تواند به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه آموزش مجازی همانند دروس نظری برگزار شوند. برای سایر دروس عملی و آزمایشگاهی مدرس می‌تواند در صورت موافقت مدیر گروه حداکثر ۳۰ درصد نیم‌سال را به صورت تهیه محتوا و از طریق سامانه آموزش مجازی و همانند دروس نظری برگزار نماید و بقیه ۷۰ در صد نیم‌سال پس از بازگشایی آموزش حضوری به صورت فشرده برگزار می‌شود. در صورتی که تا پایان نیم‌سال، آموزش حضوری امکانپذیر نباشد برگزاری این کلاس‌ها به‌صورت فشرده در تابستان و به پس از امتحانات پایان ترم موکول می‌شود‌.

 

۷- برای دروس تربیت بدنی مدرس می‌تواند در صورت صلاحدید و موافقت مدیر محترم دروس تربیت بدنی حداکثر تا ۴۰ درصد هفته‌های آموزشی نیم‌سال را به صورت تهیه محتوای الکترونیکی همانند دروس نظری از طریق سامانه آموزش مجازی برگزار کنند و ۶۰ درصد بقیه نیم‌سال به صورت حضوری پس از بازگشایی آموزش حضوری به صورت فشرده برگزار خواهد شد و در صورتی که امکان برگزاری حضوری تا پایان نیم‌سال نباشد، برگزاری حضوری به صورت فشرده به تابستان و پس از امتحانات پایان نیمسال موکول می‌شود.

 

۸- مدیران محترم گروه‌ها مسئولیت بر نظارت بر محتواهای بارگذاری شده توسط مدرسین طبق بندهای بالا را بر عهده دارند و مقرر شد هزینه حجم اینترنت مورد نیاز برای رصد محتواها توسط مدیر گروه را دانشگاه به مدیران گروه‌ها پرداخت نماید. همچنین معاونین محترم دانشکده‌ها مسئولیت نظارت بر حسن اجرا توسط گروه‌های آموزشی را بر عهده دارند.

 

۹-در خصوص جلسات دفاع از پایانامه‌ها مقرر شد حتی‌الامکان جلسات دفاع به پس از بازگشایی برگزاری حضوری موکول شود. در صورت ضرورت در برگزاری جلسه دفاع از پایانامه‌ها می‌تواند به صورت مجازی و با هماهنگی با اداره IT  دانشگاه انجام شود.

 

۱۰- جهت انجام امور آموزشی ضروری همچون مقدمات جلسه دفاع، تصویب پروپوزال و ... مقرر شد جلسات گروه و دانشکده‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

 

۱۱- دانشجویانی که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و یا تبعات شیوع ویروس کرونا ادامه تحصیل در نیم‌سال جاری را نداشته باشند می‌توانند درخواست حذف نیم‌سال بدون احتساب سنوات نمایند. شورای آموزشی پس از بررسی درخواست‌ها و در صورت دارا بودن شرایط توسط دانشجو، با حذف ترم بدون احتساب سنوات موافقت می‌نماید. لازم به ذکر است دانشجویان متقاضی تا قبل از شروع امتحانات پایان نیم‌سال فرصت ارائه درخواست دارند.

 

۱۲- حذف اضطراری دروس در مهلت مشخص شده در تقویم آموزشی از یک درس نظری به ۲ درس (نظری و عملی فقط برای نیم‌سال جاری) افزایش یافت.

1399/1/13 چهارشنبه
برنامه های آموزشی و کلاسهای دانشگاه از شانزدهم لغایت بیست و دوم فروردین ۹۹

نظر به تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا و اعلام ریاست محترم جمهوری مبنی بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی تا ۲۰ فروردین ۹۹ و منع تردد بین شهری در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی برنامه های آموزشی و کلاس های درسی تا هفته منتهی به ۲۲ فروردین ۹۹ به صورت حضوری تعطیل و کماکان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

ضروری است اساتید محترم و دانشجویان گرامی نسبت به برگزاری کلاس ها به صورت مجازی اقدام نمایند.

 بدیهی است زمان بازگشایی و چگونگی برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و یا تداوم برنامه های غیر حضوری به عهده ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا می باشد.

1398/12/21 چهارشنبه
اطلاعیه تهیه محتوای غیرحضوری دروس نظری توسط اساتید به منظور ارائه به دانشجویان دانشگاه ملایر

به اطلاع اساتید ارجمند دانشگاه ملایر می رساند با توجه به شرایط خاص پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن فعالیت های آموزشی دانشگاه مقررشد:

اساتید گرامی جهت تهیه محتوای دروس نظری به مدت 6 هفته که محتوای هرجلسه کلاس می تواند به صورت یکی یا چند از موارد زیر باشند اقدام فرمایند:

1- تهیه جزوه درس توسط مدرس مربوطه به طوری که با مطالعه آن دانشجویان بدون حضور در کلاس درس را متوجه شوند.

2- تهیه پاورپوینت درس با توضیح صوتی استاد مربوطه برای هر جلسه درس.

3- ضبط ویدئویی جلسه کلاس درس (با حجم بهینه) و بارگذاری فایل مربوطه.

 لازم به ذکر می باشد نحوه بارگذاری فایل ها متعاقباً به اطلاع اساتید محترم رسانده خواهد شد.

1398/12/14 چهارشنبه
ضرورت شرکت مشمولین طرح سربازی در فراخوان جذب
اخبار توسعه و پشتیبانیبیشتر
1398/12/19 دوشنبه
مراسم کاشت درخت در محوطه دانشگاه به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی

به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی 500 اصله نهال مثمر در دانشگاه ملایر کاشته شد.

روز شنبه 17 اسفند با حضور مسئولین و کارکنان دانشگاه ملایر تعداد 20 اصله نهال به صورت نمادین در ضلع جنوبی دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی کاشته شد.

شایان ذکر است طبق برنامه ریزی های انجام شده و به همت امور عمومی دانشگاه 500 اصله نهال توت سفید، عناب و بنه (پسته کوهی) در این قطعه به مساحت یک و نیم هکتار کاشته شد.

 

1398/10/30 دوشنبه
فراخوان مناقصه عمومی ساخت پست برق شرقی دانشگاه

دانشگاه ملایر در نظر دارد مناقصه عمومی ساخت پست برق شرقی دانشگاه شماره  2098000050000013 را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار نماید. کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت اسناد مناقصه تا ارائه پیشنهاد مناقصه­گران و بازگشایی پاکت ها از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت)ستاد( به آدرس www.setadiran.ir  انجام خواهد شد و لازم است مناقصه گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مناقصه محقق سازند.

تاریخ انتشار مناقصه درسامانه تاریخ 30 دی 1398 می باشد

مهلت زمانی دریافت اسناد مناقصه از سایت : ساعت 19:00  تاریخ 07 بهمن 1398

مهلت زمانی ارائه پیشنهاد : ساعت 19:00  تاریخ 17 بهمن 1398

زمان بازگشایی پاکت ها : ساعت 10:30 تاریخ  19 بهمن 1398

اطلاعات تماس دستگاه مناقصه گزار جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد مناقصه و ارائه پاکت

الف : آدرس ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر- اراک، دانشگاه ملایر و تلفن 08133339941

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضویت در سامانه :

مرکز تماس  41934 – 021:

دفتر ثبت نام 88969737 : و  8519376

1398/8/26 يكشنبه
منقضی شده استفراخوان مناقصه عمومی بیمه تکمیلی خدمات درمان

دانشگاه ملایر در نظر دارد مناقصه عمومی بیمه تکمیلی خدمات درمان شماره 2098000050000012 را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار نماید. کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت اسناد مناقصه تا ارائه پیشنهاد مناقصه گران و بازگشایی پاکتها از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس  www.setadiran.ir انجام خواهد شد و لازم است مناقصه گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مناقصه محقق سازند.
تاریخ انتشار مناقصه در سامانه تاریخ 2 آذر1398می باشد.

مهلت زمانی دریافت اسناد مناقصه از سایت: ساعت 19:00 روز شنبه تاریخ 09 آذر 1398

مهلت زمانی ارائه پیشنهاد : ساعت 19:00 روز سه شنبه تاریخ 19 آذر 1398

زمان بازگشایی پاکتها : ساعت 10:00 روز چهارشنبه تاریخ 20 آذر 1398

اطلاعات تماس دستگاه مناقصه گزار جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد مناقصه و ارائه پاکت

الف : آدرس ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر- اراک، دانشگاه ملایر و تلفن 08133339941

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضویت در سامانه :

مرکز تماس: 41934 - 021

دفتر ثبت نام : 88969737 و 8519376

1398/6/16 شنبه
منقضی شده استفراخوان مزایده عمومی یک مرحله­ای اجاره غذاخوری های دانشگاه ملایر جهت تهیه مواد اولیه؛ طبخ و توزیع غذا (نوبت دوم)

دانشگـاه ملایر در نظـر دارد: اجاره غذاخوری های دانشگاه جهت تهیه مواد اولیه؛ طبخ و توزیع غذا را با شماره آگهی 5098000050000006 به پیمانکاران واجد شرایط و دارای صلاحیت واگذار نماید. لذا از پیمانکاران دعوت به عمل می‌آید در صورت تمایل از تاریخ انتشار آگهی جهت بازدید از محل به دانشگاه ملایر (کیلومتر 4 جاده ملایر-اراک) مراجعه و برای دریافت اسناد مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی به آدرس https://setadiran.ir/setad/cms دولت مراجعه نمایند. لازم است مزایده گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مزایده محقق سازند. تاریخ انتشار مزایده در سامانه تاریخ 16 شهریور 1398 می باشد.

ردیف

نوع پیمان

مبلغ ضمانت

مهلت شرکت

تحویل پیشنهاد

روز بازگشایی پاکت

1

خرید مواد اولیه و طبخ و توزیع غذا

4537500000 ریال

(چهار میلیارد و پانصد و سی و هفت میلیون و پانصد هزار ریال)

چهارشنبه

27 شهریور 98

 سامانه ستاد

پنج شنبه 28 شهریور 98

ساعت 10 صبح


زمان بازدید : از 16 لغایت 27 شهریور 98 از ساعت 8 الی 13

مهلت زمانی دریافت اسناد مزایده از سایت: چهارشنبه  27 شهریور 98 ساعت 8 صبح

مهلت زمانی ارائه پیشنهاد: چهارشنبه تاریخ 27 شهریور 1398 ساعت 13

زمان بازگشایی پاکت ها: ساعت 10:00 روز پنج شنبه 28 شهریور 1398

اطلاعات تماس دستگاه مزایده گزار جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد مزایده و ارائه پاکت

الف : آدرس ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر- اراک، دانشگاه ملایر و تلفن 08133339941

اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضویت در سامانه :

مرکز تماس 41934 : 021

دفتر ثبت نام: 88969737  و 8519376

اخبار دانشجوییبیشتر
1398/12/13 سه شنبه
تمدید مهلت ثبت وام ها و تسهیلات دانشجویی

به استحضار می رساند، با عنایت به شیوع و همه گیر شدن بیماری نوپدید کرونا و تعطیلی بسیاری از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برای همه مردم ایران اسلامی جهت رفاه حال دانشجویان و همکاران دانشگاهی، مهلت ثبت وام ها و تسهیلات دانشجویی تا تاریخ 31 فروردین 99 تمدید می گردد.

1398/11/14 دوشنبه
افتخار آفرینی تیم تکواندو پسران دانشگاه ملایر

مسابقات تکواندو قهرمانی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی منطقه ۴ کشور با حضور ۹ تیم به میزبانی دانشگاه صنعتی اراک برگزار گردید که در پایان این مسابقات احسان کفش نوچی در بخش پومسه با شایستگی به مقام قهرمانی رسید و سهمیه شرکت در المپیاد دانشجویی کشوری را کسب نمود.

همچنین عرفان قبادی در دو بخش پومسه و کیوروگی حائز کسب مقام سوم این دوره از مسابقات شد.

 اداره تربیت بدنی دانشگاه این موفقیت ارزشمند را به اعضای تیم و جامعه ورزشی دانشگاه تبریک عرض می نماید.

1398/10/29 يكشنبه
جشنواره ورزشهای همگانی پاییزه دانشجویان دانشگاه ملایر برگزار شد

جشنواره ورزشهای همگانی پاییزه دانشجویان دانشگاه ملایر در دو بخش دانشجویان پسر و دختر و با شرکت 750 نفراز دانشجویان در 9 رشته ورزشی برگزار گردید.

این جشنواره که با حضور پرشور دانشجویان همراه بود در رشته های ورزشی تنیس روی میز، فوتبال دستی، بولینگ، فریزبی، کراسفیت، دارت، طناب زنی، شطرنج و طناب کشی در بخش دختران و دارت، مچ اندازی، بولینگ، فوتبال دستی، طناب کشی، کراسفیت، تنیس روی میز، شطرنج و فوتسال در بخش پسران برگزار گردید و در پایان نفرات برتر هر رشته مشخص شدند که در مراسم اختتامیه این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

"اداره تربیت بدنی دانشگاه"

 

1398/9/13 چهارشنبه
تیرانداز دانشگاه ملایر بر روی سکوی سوم مسابقات دانشجویان منطقه 4 کشور

مسابقات تیراندازی قهرمانی دانشجویان دانشگاه های منطقه 4 کشور به میزبانی دانشگاه قم برگزار گردید که دراین مسابقات سرکار خانم فاطمه مجیدی بهزاد از دانشگاه ملایر پس از خانم ها مه لقا جامه بزرگ از دانشگاه بوعلی سینا (قهرمان بازی های آسیایی و اعزامی به مسابقات المپیک لندن) و فاطمه طاهری از دانشگاه قم (عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران)، بر روی سکوی سوم این مسابقات قرار گرفت و مدال برنز را بر گردن آویخت.

اداره تربیت بدنی دانشگاه این موفقیت ارزشمند را به ایشان و جامعه ورزشی دانشگاه تبریک عرض می نماید.

اخبار فرهنگی و اجتماعیبیشتر
1399/1/9 شنبه
مجموعه مسابقات فرهنگی و هنری «در خانه بمانیم»

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر در نظر دارد، مجموعه مسابقات فرهنگی و هنری «در خانه بمانیم» را در  سه محور  خلاقیت، تجربه و مهارت و  با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی، تقویت روحیه همدلی و نشاط و کاهش اضطراب و استرس، از طریق ارایه آثار هنری و ادبی شامل فیلم های مستند یک دقیقه ای، نقاشی، عکاسی با موبایل، خاطره نویسی، شعر، دلنوشته و بیان تجربه دانشجویان در مراقبت از اعضای خانواده به ویژه والدین و بزرگترها و اقشار آسیب پذیر جامعه برگزار نماید. لذا از همه دانشجویان دعوت می شود با مراجعه به سامانه دریافت آثار نسبت به ارسال اثر خود اقدام نمایند.

 به آثار برتر در زمینه های مختلف در روز جشن بازگشایی دانشگاه و شکست کرونا جوایزی تقدیم می گردد.

سامانه ثبت نام در مسابقه

1399/1/6 چهارشنبه
مسابقه فرهنگی و هنری

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر با هدف ایجاد روحیه همدلی و نشاط در فرزندان عزیز خانواده های محترم اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه، مسابقات فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف مانند نقاشی کودکان، خطاطی، عکاسی با موبایل، فیلم های یک دقیقه ای مستند، شعر و خاطره نویسی و... برگزار و به سه نفر برتر در هر رشته، در جشن بازگشایی دانشگاه و شکست کرونا،  جوایزی به رسم ادب و برای تقدیر و تشکر از این عزیزان تقدیم می گردد.

سامانه ثبت نام در مسابقه

1398/11/30 چهارشنبه
همایش شهر ایده های برتر در دانشگاه ملایر برگزار شد

همایش شهر ایده های برتر با حضور دانشگاه های سراسر شهرستان ملایر، ادارات مرتبط و آحاد مردم به مناسبت بزرگداشت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در تالار حافظ دانشکده عمران و معماری دانشگاه ملایر برگزار گردید.

در این همایش که با سخنرانی و خیرمقدم حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آغاز گردید، سرهنگ فارسی معاون فرهنگی سپاه ناحیه ملایر در خصوص نقش و جایگاه سردار شهید سلیمانی در ارائه ایده های خلاقانه در حوزه مقاومت در مقابل دشمن و استکبار جهانی ایراد سخن نمود.

از بین آثار، ایده ها و طرح های ارسالی که به دبیرخانه این همایش رسید و مورد بررسی و ارزیابی هیات محترم داوران همایش قرار گرفت، تعداد 12 اثر به عنوان آثار منتخب جهت شرکت در همایش معرفی شد.

صاحبان این 12 اثر به مدت 5 دقیقه در همایش، طرح و ایده خود را معرفی و تشریح کرده و به سوالات هیات داوران پاسخ دادند.

هیأت محترم داوران بصورت همزمان با معرفی طرح  ها، آنها را مورد ارزیابی و داوری قرار داده و در نهایت از این دوازده اثر، شش طرح نهایی به عنوان طرح های برتر و منتخب این همایش معرفی و به آنها لوح تقدیر و تندیس ویژه همایش اهداء گردید.

طرح های برگزیده این همایش عبارتند از :

·         در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی:

1-       آقای دکتر خلجی (طرح تولید پودر استخوان بدون ژلاتین) با امتیاز 266

2-       خانم دکتر طوافی ( طرح تولید نانو ذره سلنیوم) با امتیاز 180

3-       آقای دکتر هدایتی (طرح تولید مکمل پروبیوتیک دام و طیور) با امتیاز 165

·         در حوزه کامپیوتر، تجارت الکترونیک و فنی مهندسی:

1-       آقای کرمی (طرح بوک شیپ ، سامانه ثبت آگهی خرید و فروش کتاب ) با امتیاز 134

2-       آقای بهرامی (طرح عرضه آنلاین محصولات انگور) با امتیاز  114

3-       آقای علوی (طرح استفاده از شبکه های اجتماعی برای آموزش) با امتیاز 112

در نهایت از دوازده طرح راه یافته به این همایش هم تقدیر به عمل آمد.

1398/11/15 سه شنبه
برگزاری مسابقه گام دوم انقلاب و دستاوردهای دانشگاهیان

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری مسابقه ای با موضوع گام دوم انقلاب و دستاوردهای دانشگاهیان ویژه اساتید ،کارکنان و دانشجویان و خانواده های ایشان نموده است.

محورهای مسابقه به شرح ذیل می باشد.

فیلم کوتاه، عکس موبایلی و حرفه ای، دلنوشته، داستان کوتاه، شعر و نقاشی

علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه می توانند از تاریخ 12 لغایت 30 بهمن ماه با مراجعه به  سایت دانشگاه آثار خود را ارسال نمایند.

سامانه ثبت نام در مسابقه