جمعه 31 فروردین 1403   09:48:42
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
آزمایشگاه ها و امکانات گروه
1389/3/23 یکشنبه

گروه عمران در حال حاضر دارای هشت آزمایشگاه و کارگاه تخصصی می باشد. مجموعه آزمایشگاه ها در دو سوله بسیار بزرگ که در مجموع زیر بنایی در حدود 1000 متر مربع را شامل می شود متمرکز شده اند. در ادامه درباره هر یک از آزمایشگاه ها و کارگاه ها به اختصار توضیح داده می شود.

 

آزمایشگاه مکانیک خاک

در این آزمایشگاه کلیه آزمایشهای مکانیک خاک اعم از : تحکیم، تراکم ، دانه بندی ، برش مستقیم ، چگالی ، درصد رطوبت و... قابل انجام  می باشد.

 

 آزمایشگاه مصالح ساختمانی

در این آزمایشگاه کلیه آزمایشات مربوط به مصالح ساختمانی اعم از : سنگ ، آجر ، گچ، سیمان و... قابل انجام  می باشد.

 

 آزمایشگاه بتن

این آزمایشگاه نیز قابلیت انجام کلیه آزمایشات مربوط به کیفیت سیمان ، سنگ دانه ها و آب و همچنین آزمایشات مربوط به بتن تازه ، بتن سخت شده و نمونه گیری از سازه های بتنی را دارا می باشد.

 

کارگاه اسکلت فلزی و جوشکاری

در این کارگاه آموزش کامل جوشکاری انواع اتصالات بوسیله جوش قوس الکتریکی به دانشجویان تعلیم داده میشود.

 

 کارگاه قالب بندی و آرماتور بندی و کارهای چوبی:

در این کارگاه دانشجویان با در اختیار داشتن دو دستگاه اره فلکه و اره سه کاره قادرند کلیه الوارهای چوبی را بریده و انواع قالب های چوبی را طراحی و اجرا نمایند. در این کارگاه  همچنین نحوه بریدن، خم کردن و بستن آرماتور ها جهت اجرای شناژ یا فونداسیون بصورت عملی به دانشجویان آموزش داده میشود.

 

 کارگاه ساختمان:

در این کارگاه بخشی از کارهای ساختمانی که در انواع مختلف ساختمانها عمومیت دارد، شامل پیاده کردن نقشه پی کنی بر روی زمین ، انواع دیوار چینی با ضخامت های مختلف ، ساخت انواع ملات، گچ کاری، اجرای سقف طاق ضربی، سنگ فرش کردن و غیره به دانشجویان آموزش داده میشود.

 

 کارگاه تاسیسات مکانیکی:

در این کارگاه انواع لوله ها و اتصالات مربوط به آبرسانی ، نحوه کاربرد، انواع وسایل معمول در برش و رزوه کردن لوله ها و نیز انواع لوله ها و اتصالات مورد استفاده در سیستم دفع فاضلاب ساختمانی به شکل عملی آموزش داده میشود.

 

  کارگاه تاسیسات برقی:

این کارگاه با داشتن 6 تابلو برق مجهز، قابلیت آموزش انواع مدارهای روشنایی  متداول ساختمان و سیستمهای خبری و دربازکن را دارا می باشد. در این کارگاه همچنین انواع سیم کشی های ساختمانی آموزش داده میشود.

 

 

گروه عمران همچنین دارای کلاس آتلیه مجزا (جهت رسم فنی و نقشه کشی ساختمان) و واحد نقشه برداری می باشد که مجهز به انواع دوربین های تراز یاب (نیوو) و زاویه یاب (تئودولیت) و تجهیزات جانبی نقشه برداری است.

1