سه‌شنبه 28 فروردین 1403   20:21:44
1398/7/10 چهارشنبه
اخبار دانشگاهبيشتر
آئین تکریم و معارفه رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملایر برگزار شد. 1403/1/27 دوشنبه
آئین تکریم و معارفه رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملایر برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه ملایر روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه آئین تکریم و معارفه ریاست دانشکده ادبیات در محل سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی دانشگاه برگزار شد.
این نشست با حضور رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از اعضا هیأت علمی  دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.
دکتر محمدی منش ضمن اشاره به پاسخ قدرتمندانه دلاورمردان نظامی کشور عزیزمان به تعرض رژیم صهیونیستی، آن را اقدامی مهم، استراتژیک و هوشمندانه ارزیابی کرد که معادلات بازدارندگی دفاعی ایران را در عرصه بین المللی ارتقاء می دهد.
در ادامه رئیس دانشگاه به تشریح روند انتخاب رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی پرداخت و گفت: در این روش، رئیس دانشکده به روش ترکیب کاندیدا شدن و با استفاده از دو شاخصه برنامه محوری و مقبولیت توسط رئیس دانشگاه منصوب می شود.
جلسات مشترک با اعضای هیات علمی گروه ها به طور جداگانه تشکیل شده و از اعضای هیات علمی گروه ها دعوت می گردد که خود در صورت تمایل کاندیدای ریاست دانشکده شوند و یا اینکه سایر همکارانی را که شایسته می دانند معرفی نمایند. برنامه از متقاضیان دریافت و بررسی می شود و با اعضای هیات علمی گروه ها در محل گروه مربوطه جلسه گذاشته و ضمن بررسی وضعیت گروه های آموزشی و مشکلات آنها و دستور برای رفع مسائل از همکاران جهت تصدی مسئولیت ریاست دانشکده دعوت به عمل می آید. این اقدام در سه دانشکده در سال 1402 عملیاتی شد و با توجه به بازخوردهای مثبت و انگیزشی که ایجاد کرد در سال 1403 نیز ادامه خواهد داشت. این روش انتصاب، ترکیبی از انتخاب و معرفی است و از جمله دستاوردهای آن انتخاب اصلح و شایسته، ایجاد فضای همکاری، شناسایی ظرفیت دانشکده ها، نیروسازی، جوان گرایی، ایجاد رضایتمندی و جذب حداکثری می باشد. ایجاد رضایتمندی، شناسایی نیروهای جدید و توانمند، درک مشکلات دانشکده ها، برنامه محوری و مقبولیت داشتن مسئول، استفاده از برنامه های متنوع ارائه شده برای مدیریت دانشکده ها، جوان گرایی، ارتباط موثر با اعضای هیات علمی ، ایجاد فضای همدلی، کاهش تنش ناشی از انتصابات یکجانبه، افزایش مشارکت همکاران در سیاست گذاری و اجرا، کاهش تنش های سیاسی، ایجاد فضای همکاری با رئیس منصوب شده، ... کمترین دستاورد این اقدام ایجاد حس مثبت اندیشی در همکاران، شناسایی استعدادهای دانشکده ها، ارتباط رو در رو با همکاران و شناخت واقعی از کمبودها و کاستی های موجود، ایجاد فضای همدلی و کاهش تنش های ناشی از انتصاب های یک طرفه می باشد. کما اینکه از نظر عملکردی نیز رضایتمندی خوبی ایجاد شده است.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر ترکاشوند رئیس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی ضمن تشکر از حمایت های رئیس دانشگاه و سایر همکاران در دوره مسئولیت ایشان در دانشکده، به ارائه گزارشی از عملکرد و شرایط دانشکده پرداخت.
در بخش دیگر مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر نورمحمدی سرپرست دانشکده برنامه ها و راهبردهای مدنظر را تشریح نمود و ابراز امیدواری کرد با مساعدت و همکاری مسئولین دانشگاه و اعضای هیأت علمی گام های مثبت و موثری در راستای ارتقاء کمی و کیفی دانشکده و مجموعه دانشگاه ملایر بردارند.
در پایان این نشست ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین دکتر ترکاشوند در دوره تصدی ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی، حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین دکتر نورمحمدی به عنوان سرپرست دانشکده به ایشان اعطا شد.
ویژه برنامه ماه مبارک رمضان و محفل انس با قرآن در دانشگاه ملایر برگزار شد. 1403/1/20 دوشنبه
ویژه برنامه ماه مبارک رمضان و محفل انس با قرآن در دانشگاه ملایر برگزار شد.
ویژه برنامه ماه مبارک رمضان و محفل انس با قرآن روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه، مصادف با بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با حضور ریاست، معاونین، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و کارکنان دانشگاه به همراه خانواده ایشان و مهمانان ویژه از جمله قاریان بین المللی قرآن کریم آقایان احسان بیات و مهدی ساعد به همراه سرهنگ فارسی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر در دانشگاه برگزار شد.
 حجت الاسلام والمسلمین ترکاشوند، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن بیان برکات این ماه مبارک به تشریح جزییات فعالیت های صندوق خیریه «منّا» پرداخت و از کسانی که در این صندوق بصورت مستمر فعالیت داشتند تقدیر کرد.
 در این مراسم،قاریان به قرائت مجلسی قرآن کریم و منافسه قرآنی پرداختند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.
در ادامه این ویژه برنامه نیز «سرود سلام فرمانده ۳» توسط فرزندان کارکنان دانشگاه به صورت گروهی همخوانی شد.
در پایان این برنامه نیز پس از برگزاری نماز جماعت ،حضار گرامی بر سر سفره افطاری دانشگاه حاضر شده و روزه خود را افطار کردند.
مراسم دید و بازدید نوروزی اساتید و کارمندان دانشگاه ملایر برگزار شد 1403/1/15 چهارشنبه
مراسم دید و بازدید نوروزی اساتید و کارمندان دانشگاه ملایر برگزار شد
مراسم دید و بازدید نوروزی با حضور هیأت رئیسه، اساتید و کارکنان دانشگاه  و سخنرانی امام جمعه شهرستان ملایر حجت الاسلام والمسلمین ارزنده همراه با غبار روبی از مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه و تجدید میثاق با شهدا روز دوشنبه ۱۴ فروردین ‌در گلزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه فرا رسیدن سال نو و تقارن آن با ماه رمضان را تبریک گفت و این تقارن را منشأ خیر و برکات الهی عنوان نمود.
رئیس دانشگاه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، این اقدام وحشیانه را محکوم کرد و ابراز امیدواری نمود این رژیم جعلی به زودی از صفحه روزگار نابود شود
در ادامه حجت‌الاسلام دکتر ترکاشوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آغاز سال ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان را تبریک و شادباش گفت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز به جنایات رژیم صهیونسیتی در فلسطین و همچنین حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه اشاره نمود و ضمن محکوم کردن این جنایات گفت: بنا بر بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «رژیم صهیونسیتی به پایان عمر منحوسش رسیده است»، این اقدامات حاصل شکست های پی در پی اسرائیل در برابر جبهه مقاومت و نشان دهنده درماندگی و استیصال این رژیم جعلی است.
حجت الاسلام والمسلمین ارزنده نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ضمن تبریک سال نو، ایام ماه رمضان و شب های قدر را گرامی و بزرگ داشت و این ایام و شب ها را نعمات الهی بر بندگان عنوان کرد.
وی با بیان روایتی از پیامبر اسلام (ص)، این شب ها را فرصتی مغتنم برای خودسازی و طلب خواسته های بزرگ و والا از حضرت باریتعالی برشمرد.
امام جمعه ملایر به جنایات غیرانسانی اسرائیل در فلسطین و حمله کور به کنسولگری ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: این ها نشان دهنده ضربات مهلک و غیرقابل جبرانی است که جبهه مقاومت بر این رژیم جعلی وارد نموده و باعث شده تا بر خلاف قوانین و قرادادهای بین‌المللی اینگونه انتحاری مرتکب جنایت می شود و البته بر ضرر این رژیم کودک کش است.
در بخش پایانی برنامه «بیانیه دانشگاهیان دانشگاه ملایر در محکومیت جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه» قرائت شد و مراسم با غبارروبی و زیارت قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه به پایان رسید.
بیانیه دانشگاهیان دانشگاه ملایر در محکومیت جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه 1403/1/14 سه‌شنبه
بیانیه دانشگاهیان دانشگاه ملایر در محکومیت جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه
دانشگاهیان دانشگاه ملایر در بیانیه ای جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شهادت سرداران زاهدی و حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در این جنایت را محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
﴿قُل لِّلَّذِينَ كَفَرُوا سَتُغْلَبُونَ وَتُحْشَرُونَ إِلَىٰ جَهَنَّمَ ۚ وَبِئْسَ الْمِهَادُ﴾ [ آل عمران: 12]
به کسانی که کفر ورزیدند بگو: «به زودی مغلوب خواهید شد و [سپس در روز رستاخیز] در دوزخ محشور می‌شوید، و چه بد بستری است.»
رژیم اشغالگر قدس از ابتدای تاسیس منحوسش، به پشتوانه شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، هر ظلم و ستم غیرقابل تصوری را در حق مردم مظلوم فلسطین انجام داده است و همه قوانین اخلاقی، انسانی و بین المللی را زیر پا نهاده است. اینک که با حماسه جوانان مومن فلسطینی و جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی، خانه عنکبوت بیش از پیش به لرزه در آمده است و به پایان موجودیت منحوسش نزدیک شده است دیوانه وار به هر جنایت و حماقتی متوسل می گردد.
در پی شکست های غیرقابل جبران رژیم جعلی صهیونستی در حمله به مردم بی دفاع غزه و کشتار وحشیانه و ددمنشانه غیرنظامیان، بیماران و کودکان فلسطینی و تخریب غیرانسانی بیمارستان ها، مراکز درمانی و اردوگاه های محل اسکان آوارگان، در جنایتی دیگر ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم "سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.
این حمله جنایتکارانه نقض غیرقابل قبول حاکمیت کشور سوریه، تعرض به حریم اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و مغایر با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.
جامعه دانشگاهیان دانشگاه ملایر ضمن محکومیت این جنایت آشکار خواستار برخورد و پاسخ قاطع، بازدارنده و پشیمان کننده از سوی جمهوری اسلامی ایران و جامعه بین المللی است. امید است به زودی بساط این رژیم جعلی برچیده شده و قبله اول مسلمانان از لوث وجود این اشغالگران پاک گردد.
دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه ملایر
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی در مجله 10 درصد برتر گروه موضوعی 1403/1/14 سه‌شنبه
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی در مجله 10 درصد برتر گروه موضوعی
مقاله دکتر محمد یگانه قطبی از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی و همکاران ایشان با عنوان
Critical insights into the recent advancements and future prospects of zinc ion battery electrolytes in aqueous systems
در مجله
Inorganic Chemistry Frontiers
که براساس ضریب تاثیر جزء 10 درصد برتر گروه موضوعی می باشد به چاپ رسیده است. این موفقیت را خدمت ایشان تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون را از خداوند منان برایشان خواستاریم.
معاونت پژوهشی و فناوری
پیوند مرتبط: https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2024/qi/d4qi00034
چاپ مقاله اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه در مجله 10 درصد برتر گروه موضوعی 1403/1/7 سه‌شنبه
چاپ مقاله اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه در مجله 10 درصد برتر گروه موضوعی
مقاله دکتر محمد الماسی و دکتر محمدرضا محبی فر از اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه با عنوان
Modeling and measurement of density and viscosity of ethyl Lactate + 1-alkanol mixtures
 
در مجله
journal of molecular liquids
 
که براساس ضریب تاثیر جزء 10 درصد برتر گروه موضوعی می باشد و همچنین دارای شاخص هرش 150 است به چاپ رسیده است. این موفقیت را خدمت ایشان تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون را از خداوند منان برایشان خواستاریم.
معاونت پژوهشی و فناوری
پیوند مرتبط: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0167732224005154
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده علوم پایه در مجله معتبر  JOURNAL OF CHEMICAL AND ENGINEERING DATA 1403/1/7 سه‌شنبه
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده علوم پایه در مجله معتبر JOURNAL OF CHEMICAL AND ENGINEERING DATA
مقاله دکتر محمد الماسی از اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه و همکار ایشان با عنوان
Density and Viscosity of 4‑Methylphenol and C3−C6 2‑Alkanols: Experimental and Theoretical Studies
 در مجله
JOURNAL OF CHEMICAL AND ENGINEERING DATA
متلعق به انجمن شیمی آمریکا با شاخص هرش 148 به چاپ رسیده است.
این موفقیت را خدمت ایشان تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون را از خداوند منان برایشان خواستاریم.
معاونت پژوهشی و فناوری
نشست پایان سال رئیس دانشگاه با همکاران دانشگاهی برگزار شد 1402/12/27 یکشنبه
نشست پایان سال رئیس دانشگاه با همکاران دانشگاهی برگزار شد
 نشست پایان سال رئیس دانشگاه با همکاران دانشگاهی به منظور گفتگو و تبادل نظر، ارائه گزارش و همچنین تجلیل از همکاران گرامی که در سال گذشته به افتخار بازنشستگی نائل گردیدند در سالن شهید نظری برگزار شد.
در ابتدای مراسم نماهنگی از برنامه ها، رخدادها و موفقیت های سال گذشته دانشگاه پخش گردید.
 در بخش دیگر برنامه حجت الاسلام ترکاشوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان و نوروز باستانی، مطالب و نکاتی پیرامون اخلاق، مراقبت از اعمال نیک و تهذیب نفس بیان کرد.
در ادامه دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه نیز با تبریک ماه رمضان و فرا رسیدن سال نو، از تلاش ها و زحمات همکاران در سالی که گذشت قدردانی نمود.
رئیس دانشگاه گزارشی از اقدامات و عملکرد یک ساله و وضعیت بودجه دانشگاه ارائه داد و ابراز امیدواری نمود با برنامه ریزی دقیق و پیگیری های همکاران سال آینده شاهد موفقیت های بیشتر و تعالی مجموعه دانشگاه ملایر باشیم.
در پایان نیز از همکاران گرامی که در سال گذشته به افتخار بازنشستگی نائل گردیدند با اهدای سبد گل، تقدیرنامه و هدیه تجلیل به عمل آمد.
چاپ مقاله عضو  هیأت علمی دانشکده علوم پایه در مجله معتبر JOURNAL OF CHEMICAL AND ENGINEERING DATA 1402/12/27 یکشنبه
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده علوم پایه در مجله معتبر JOURNAL OF CHEMICAL AND ENGINEERING DATA
مقاله دکتر محمد الماسی از اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه و همکار ایشان با عنوان

Probing Thermodynamic Behavior and Hydrogen Bonding Strength in Mixtures of Propiophenone and 1-Alkanol: A Comparative Experimental and DFT Study

در مجله
JOURNAL OF CHEMICAL AND ENGINEERING DATA
متلعق به انجمن شیمی آمریکا با شاخص هرش 148 به چاپ رسیده است.
این موفقیت را خدمت ایشان تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون را از خداوند منان برایشان خواستاریم.
معاونت پژوهشی و فناوری

همایش ها و رویدادهابيشتر
دستاوردهای دانشگاهبيشتر
عضو هیأت علمی دانشگاه ملایر در لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان در سال 2023 قرار گرفت.
هفت نفر از پژوهشگران دانشگاه ملایر در لیست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان در سال 2023 قرار گرفتند.
رتبه ممتاز دانشگاه ملایر در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  ISC
دسترسی سریع
1399/8/10 شنبه
نماد اعتماد الکترونیکی دانشگاه ملایر
تماس با ما

1398/8/4 شنبه

تماس با ما

نشانی:ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر-اراک کدپستی: 84621-65741

تلفن: 32456518-81-98

pr[at]malayeru.ac.ir

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
کانال ایتا دانشگاه ملایر