جمعه 10 فروردین 1403   05:28:53
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار پژوهشکده انگور و کشمشبيشتر


برگزاری جلسه دفاع از رساله های دکتری پژوهش محور پژوهشکده انگور و کشمش

چهارمین دانشجوی دوره دکتری پژوهش محور پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر روز پنج شنبه 11 بهمن ماه 1397 در رشته علوم باغبانی-میوه کاری با حضور جناب آقای دکتر منصور غلامی وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری، جناب آقای دکتر خسرو سایوند ریاست محترم دانشگاه ملایر، دکتر حمید نوری سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش ،اعضای محترم هیات علمی پژوهشکده و جمعی از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه ملایر از رساله دکتری خود دفاع کرد.

آقای وهب اسدی با دفاع از رساله کاربردی خود تحت عنوان « اثر تنش خشکی بر برخی از ویژگی های فیزیولوژیکی و مولکولی انگور » با راهنمایی آقایان دکتر منصور غلامی و دکتر موسی رسولی و مشاوره خانم دکتر معصومه ملکی تلاش کرد تا یکی از اهداف اصلی پژوهشکده در موضوع کم آبی و تنش خشکی را در تاکستان های منطقه مورد بررسی قرار دهد. امید است یافته های این رساله که در مدت پنج سال به معرفی ارقام اصلی مقاوم به خشکی انگور بیدانه سفید پرداخته است، با بیانی روشن و کاربردی از طریق کارگاه های آموزشی و تخصصی پژوهشکده و نیز کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی در اختیار باغداران و کارشناسان کشور قرار گیرد. در این جلسه آقایان دکتر حسن ساری خانی، دکتر محمود اثنی عشری و دکتر روح ا..کریمی به عنوان اساتید داور، دکتر مسیب زهره وند به عنوان ناظر تحصیلات تکمیلی، دکتر موسی رسولی به عنوان مدیر گروه پژوهشی به زراعی و به نژادی و دکتر حمید نوری به عنوان سرپرست پژوهشکده حضور داشتند.

لازم به ذکر است دومین و سومین دانشجوی دوره دکتری پژوهش محور پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر نیز با حضور سرپرست محترم پژوهشکده انگور و کشمش، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ملایر روز چهارشنبه 10 بهمن ماه 97 از رساله دکتری خود دفاع کرده بودند.

آقای سجاد قاصدی با دفاع از رساله خود تحت عنوان « تغییر شیوه آبیاری و سیستم تربیت و اثر آن بر کارایی مصرف آب و برخی شاخص‌های مورفو فیزیولوژیکی انگور رقم بیدانه سفید » با راهنمایی آقایان دکتر حمید زارع ابیانه (استاد دانشگاه بوعلی سینا) و دکتر محمد علی نجاتیان و مشاوره خانم دکتر معصومه ملکی و دکتر روح ا...کریمی به داوری آقایان دکتر صفر معروفی، دکتر علی عبادی و دکتر موسی رسولی از رساله خود دفاع کرد.

 همچنین آقای حسن حسین آبادی با دفاع از رساله خود تحت عنوان « روش های مدیریت باغ در افزایش تحمل به سرمای انگور رقم بیدانه سفید در حاشیه رودخانه شراء » با راهنمایی آقایان دکتر علی عبادی (استاد دانشگاه تهران) و دکتر موسی رسولی و مشاوره آقایان دکتر احمد ارشادی و دکتر محمد علی نجاتیان با داوری آقایان دکتر تیمور جوادی و دکتر ناصر قادری و خانم دکتر معصومه ملکی گام مهمی در به روز کردن آگاهی، دانش و تجربیات اساتید، کارشناسان و باغداران منطقه و کشور برداشتند.

امید است تلاش این دانشجویان پژوهشکده در راستای اهداف و استراتژی های ملحوظ در سند چشم انداز کشاورزی و با حمایت عملی وزارت جهاد کشاورزی به بهبود عملکرد و کیفیت محصولات تاکستان ها و صادرات کشور بیانجامد.