جمعه 10 فروردین 1403   17:36:15
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر



1398/10/15 یکشنبه مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه ملایر برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز شنبه 14 دی با حضور مسئولین، روسا و کارکنان ادارات، جمعی از مردم شهرستان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در مسجد دانشگاه ملایر برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی، اقدام تروریستی و جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن این الگوی مجسم خضوع، شجاعت و انسانیت را ضایعه ای جبران ناپذیر برشمرد و بیان داشت: تردیدی نیست که این شهادت محور وحدت ملی در ایران اسلامی خواهد شد و درخت مقاومت در منطقه را تنومند و تنومندتر خواهد ساخت.

همچنین رئیس دانشگاه با بیان اینکه باید نشان دهیم جایگاه کسانی که برای این سرزمین و ملت ایران جانشان را فدا می‌کنند همواره در بین مردم زنده و جاوید خواهد ماند، از نامگذاری ساختمان مرکزی دانشگاه به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

در ادامه مراسم مهندس ولدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیز شهادت سردار بزرگ مقاومت را تسلیت گفت و بیان داشت: سردار سلمیانی نزد همه جامعه و همه سلیقه ها محبوبیت داشت و آحاد مردم از این واقعه اندوهگین هستند. وی همچنین از مسئولین و مردم شهرستان ملایر که با مشارکت در مراسم بزرگداشت آن شهید بزرگوار ارادت و علاقه قلبی خود را به سردار سلیمانی و ولایت فقیه نشان دادند تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین برقراری امام جمعه شهرستان غم از دست دادن سردار بزرگ اسلام و ولایت را بسیار بزرگ برشمرد و این مصیبت را به همه ملت ایران تسلیت گفت. وی همچنین با مقایسه وضعیت فعلی جامعه با شرایط صدر اسلام، به مقام والای شهید سلیمانی اشاره نمود و بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی، اخلاص و ارزش عظیم شخصیتی و اعتقادی ایشان و پستی و فرومایگی دشمنان انقلاب را نمایان ساخت.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه در تمامی عرصه‌ها شعارمان باید "هیهات من الذله" باشد گفت: سردار سلیمانی تمام زندگی‌اش بر محور ولایت بود و در این بوستان ولایت گل‌های زیادی را پرورش داده است.

وی دانشگاه‌ها را مکان تربیت حاج قاسم‌ها دانست و بیان داشت: دشمن باید عزت، بزرگی و توانمندی را در شما دانشگاهیان ببیند.

این مراسم با مداحی و ذکر مصیب در غم آن شهید بزرگوار پایان یافت.