جمعه 31 فروردین 1403   06:20:22
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید

اخبار






دومین مسابقه ایده لند ملایر با همکاری پارک علم و فناوری استان همدان (یازدهمین ایده پارک) در دانشگاه ملایر برگزار شد

دومین مسابقه ایده لند ملایر با همکاری پارک علم و فناوری استان همدان (یازدهمین ایده پارک) به همت مدیریت ارتباط با صنعت، مدیریت فرهنگی و انجمن های علمی دانشکده کشاورزی و مهندسی مکانیک در آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه ملایر در تاریخ 2 خرداد ماه 1396 برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیات کلام الله قرآن مجید و پخش سرود ملی، آقای دکتر حیدری معاونت پژوهشی دانشگاه با خیر مقدم به حضار و مدعوین به بیان اهمیت ایده پردازی پرداختند. در ادامه یکی از کارآفرینان برتر ملایر به شرح دستاوردهای خود پرداخت و با بیان روند پیشرفت کاریشان به دانشجویان انگیزه و امید داد.

در این مسابقه پس از ارزیابی اولیه 14 ایده به مسابقه راه یافتند. با شروع مسابقه، هر ایده به مدت 3 دقیقه توسط دانشجویان ارائه گردید و سپس با پرسش های فنی و تخصصی داوران مسابقه به مدت 2 دقیقه ارزیابی مجدد و امتیازدهی شدند. داوران رویداد جناب آقایان دکتر مرادی، دکتر اخضری، دکتر رسولی، مهندس عسگری و سرکار خانم دکتر موحدی بودند. پس از پایان مسابقه و جمع بندی نتایج داوران و دانشجویان حاضر در نهایت سه ایده برتر برنده مسابقه شدند:

ایده اول

مهران شکری پیرسرابی

عنوان ایده : هد کمباین نخود چین مناسب برای برداشت انواع نخود

ایده دوم

مسلم شریفی فر

عنوان ایده : مارکشا (اپلیکیشن فروش محصولات کشاورزی و باغداری)

ایده سوم

سعید عزیزی

عنوان ایده : دستگاه گردوتکان

در پایان مسابقه به منتخبین برتر جوایزی نیز اهدا شد. همچنین ایده های برتر امکان استفاده از تسهیلات مرکز رشد و پارک علم و فناوری را دارند تا بتوانند به عملیاتی شدن ایده های خود بپردازند.

سپس آقای دکتر مرادی مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه نیز در سخنانی به لزوم تقکر و خلاقیت دانشجویان پرداختند و اذعان داشتند که تغییر در روند زندگی صرفا از تغییر در طرز تفکر و اندیشه حاصل می¬شود.

همچنین با هماهنگی های به عمل آمده در ترم های بعد مسابقات ایده پردازی برای سایر دانشکده ها در دانشگاه ملایر برگزار گردد.