جمعه 10 فروردین 1403   00:45:55
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر



1398/8/6 دوشنبه کارگاه دو روزه اصول داربستی کردن تاکستان ها در دانشگاه ملایر برگزار گردید.

کارگاه دو روزه اصول داربستی کردن تاکستان ها، روزهای دوشنبه و سه شنبه 29 و 30 مهرماه  با مشارکت جهاد کشاورزی ملایر در تالار حافظ دانشکده عمران و معماری دانشگاه ملایر برگزار گردید.

در افتتاحیه این کارگاه دکتر مجید رستمی رئیس پژوهشکده انگور و کشمش ضمن اشاره به وضعیت تولید و همچنین مشکلات موجود در سال جاری به لزوم استفاده از روش های نوین جهت افزایش عملکرد، کارایی مصرف نهاده ها و نهایتا کارایی اقتصادی تولید انگور اشاره کرد و در این راستا اجرای طرح فراز را یکی از راهکارهایی دانست که می تواند مفید واقع شود. در ادامه آقای دکتر نجاتیان با اشاره به مزایا و معایب اجرای طرح داربستی کردن تاکستان ها بر لزوم استفاده از نظریات تخصصی یک تیم کارشناسی خبره در هنگام اجرای طرح فراز تاکید کرد.

در بخش دوم این کارگاه مهندس رحمانی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان با بیان تجربیات مربوط به اجرای این طرح در استان قزوین به بیان اصول اولیه اجرای طرح فراز پرداخت و اشاره نمود که روش اجرای این طرح به موارد متعددی از جمله وضعیت توپوگرافی منطقه، شرایط آب و هوایی، رقم انگور و هدف تولید بستگی دارد. در بخش سوم نیز اساتید حاضر در کارگاه با شرکت در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

در روز دوم کارگاه تاکداران با حضور در یکی از تاکستان های داربستی به صورت عملی با اصول تربیت و هرس تاک در طرح فراز آشنا شدند.