شنبه 1 اردیبهشت 1403   11:34:57
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشگاهبيشتر
1398/7/1 دوشنبه انعقاد تفاهم نامه آموزشی پژوهشی بین دانشگاه ملایر و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران

با عنایت خداوند متعال و در سال رونق تولید و در آستانه سال جدید تحصیلی به منظور ایجاد و گسترش همکاریهای پژوهشی و آموزشی و بهره برداری همه جانبه از ظرفیت دانشگاه ملایر و مراکز پژوهشی آن در توسعه فناوریهای پیشرفته تفاهم نامه آموزشی پژوهشی بین دانشگاه ملایر و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران منعقد گردید.

به گفته دکتر غلامی حاتم مسئول مرکز پرتودهی دانشگاه ملایر مطابق این تفاهم نامه امکان بهره مندی از امکانات و تواناییهای یکدیگر در در جهت ارتقای کیفی وکمی علوم و فناوری های هسته ای به ویژه در زمینه فنی و مهندسی، علوم زیستی وکشاورزی هسته ای فراهم شده است. تعریف پروژه های مشترک بنیادی، کاربردی و توسعه ای بر اساس نیازسنجی در زمتنه های مختلف علوم و فناوری های هسته ای و بطور اخص در کشاورزی هسته ای از دیگر اهداف این تفاهم نامه است. همچنین طبق این تفاهم نامه امکان فعالیت های ذیل فراهم گردیده است.

-  اجرای پروژه های مشترک با محوریت ارتباط با صنعت و پژوهش های تقاضا محور.

-همکاری در طراحی و اجرای دوره ها، برگزاری نمایشگاه ها و گردهمایی های علمی داخلی و خارجی، کارگاه های آموزشی مشترک، چاپ و انتشار نشریات، مقالات و کتب علمی.

- مشارکت در ایجاد فرصت های مطالعاتی و تبادل استاد با رعایت ضوابط و مقررات جاری طرفین.

- ایجاد زمینه های لازم جهت انجام بازدیدهای علمی از واحدهای تابعه طرفین.

- تعریف و اجرای پایان نامه / رساله دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی در زمینه های تخصصی مورد نیاز

با هدایت اعضای هیأت علمی دو طرف به عنوان استاد راهنما و مشاور.

قابل توجه است در راستای همین تفاهم نامه بازدید از سامانه پرتودهی گامای مجتمع پژوهشی شمال غرب کشور (بناب) وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران به عمل آمد و پس از بحث و جلسات کارشناسی تصمیمات و اقدامات لازم جهت همکاری در طراحی و ساخت سامانه پرتودهی دانشگاه ملایر جهت پرتودهی کشمش و سایر محصولات مورد نیاز منطقه اتخاذ گردید.

امید است در سال رونق تولید ملی سامانه بومی پرتودهی گامای دانشگاه ملایر موجبات بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، رونق تولید و صادرات محصولات منطقه را فراهم آورد.