چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403   19:05:08
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر












1394/2/29 سه‌شنبه همایش تجلیل از برترین های دانشجویی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه ملایر برگزار شد.

همایش تجلیل از برترین های آموزشی، دانشجویی، و فرهنگی دانشگاه ملایر دوشنبه 28 اردیبهشت با حضور دکتر حیاتی سرپرست دانشگاه، معاونین دانشگاه، معاونین و روسای دانشکده ها، اساتید و دانشجویان در تالار حافظ دانشکده عمران و معماری برگزار گردید.

در آیین افتتاحیه این همایش دکتر حیاتی سرپرست دانشگاه ضمن تبریک به دانشجویان برگزیده گفت: همایش تقدیر از برترین های آموزشی، دانشجویی، و فرهنگی در دانشگاه ملایر برای اولین بار در سال 1391 برای 1300 دانشجوی برتر برگزار گردید و این همت مسئولین قبلی دانشگاه که برگزاری این مراسم را بنیان نهادند، جای تقدیر دارد. ما نیز بر ادامه این سنت حسنه تاکید داریم ضمن آنکه شاخص های انتخاب دانشجویان برتر در سال 94 نسبت به قبل کمی متفاوت تر بوده است تا با سخت تر شدن ورود به این همایش، دانشجویان با تلاش و زحمات بیشتری وارد عرصه رقابت شوند، ضمن اینکه زحمات سایر دانشجویان نیز در جای خود قابل احترام است.

دکتر حیاتی افزود: دانشگاه مکان مقدسی است و محیط سالم و پویایی دارد و این به سبب وجود قشر جوان است که به مقتضای سن آرمانگرا هستند و احساس خوب، عدالت خواهی و آرمانگرایی خود را به دیگران منتقل می کنند.

وی بزرگترین وظیفه دانشگاه را تربیت نیروی انسانی برشمرد و گفت: تربیت نیروی انسانی کارآمد، عالم، مدیر، آزاداندیش و اخلاق مدار مهمترین وظیفه دانشگاه است و تربیت نیروی انسانی با این ویژگی ها کار آسانی نیست.

دکتر حیاتی تعداد دانشجویان کشور را 4 میلیون و ششصد هزار نفر برشمرد و افزود: با وجود نگرانی در تامین آینده کاری این سرمایه عظیم با برنامه ریزی درست می توان بعد از فارغ التحصیلی از این پتانسیل در جهت اداره جامعه به نحو احسنت استفاده کرد؛ نیروی انسانی جوان و کارآمدی که بسیاری از کشورها از آن محروم اند.

ایشان با اشاره به سیاست جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در توسعه دانشگاه ها گفت: بهترین و منطقی ترین مسیر توسعه در حال حاضر دانشگاه ها عدم توسعه کمی و افزایش کیفیت در حوزه آموزشی و پژوهشی است. دانشگاه ملایر نیز تا به امروز از نظر توسعه کمی رشد قابل توجهی داشته است و اکنون فرصت آن است که به مقوله پژوهش و آموزش بیشتر بپردازد و وضعیت خوبی که در حوزه فرهنگی دارد را در سایر حوزه ها نیز کسب کند.

سرپرست دانشگاه ملایر به دانشجویان توصیه کرد: موانع و سختی ها همیشه بر سر راه موفقیت هستند و باید برطرف بشوند ولی دانشجو نباید از اهداف خود دست بکشد و سست شود. علم را باید بخاطر خود آن یاد گرفت. هر کس تمام تلاش خود را به کار بندد و در تخصص خود صاحب نظر باشد، علاوه بر کسب مدرک، در هر مملکت و در هر دوره زمانی به بهترین جایگاه شغلی دست می یابد.

دکتر حیاتی اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ملایر را به بازدید از مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری معلولین ذهنی نسیبه دعوت کرد و گفت: گاهی اوقات ما کویر بی آبی را می بینیم اما کویر بی محبتی را نمی بینیم. این کودکان در این مرکز تشنه محبت هستند و بیش از هر چیز دیگری به محبت نیاز دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن تبریک به دانشجویان برتر گفت: خداوند اهل ایمان را به واسطه ایمانشان برتری می دهد، اما اهل اهل علم را نیز به سبب علمشان برتری می دهد و علما و اندیشمندان همیشه برترین افراد جامعه بوده اند و اگر ما از برترین ها تجلیل می کنیم به سبب ارزش وجودی و جایگاه والای آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی افزود: برترین ها مایه مباهات جامعه هستند: اندیشمندانی که در دنیا حرفی برای گفتن دارند و اگر امروز جامعه جهانی از پیشرفت دانشمندان ما می ترسد به سبب آن است که دانش ما بومی است و آن را جوانان ما نه از بیگانگان که با بهره از استعداد و همت و پشتکار خود فرا گرفته اند.

دکتر اعتمادی زاده معاون فرهنگی و امور اجتماعی دانشگاه با تبریک به دانشجویان برگزیده، به نزدیکی اعیاد شعبانیه و سوم خرداد اشاره کرد و گفت: آزادی خرمشهر توسط برترین برترین های ما انجام شد و امید است ما بتوانیم رهروی آرمان هایی باشیم که در این روزها مقرر شده است.

دکتر اعتمادی زاده افزود: یکی از رموز موفقیت این است که برترین باشیم و برترین بمانیم. اگر به زندگی بزرگانی چون امام خمینی (ره) درست بنگریم و اندیشه کنیم ضمن وجود تفاوت های بارزی که در وجود آنان بوده است، به نقطه ای می رسیم که در زندگی همه آنان مشترک است و آن گذشت است. گذشت از آنچه که ما را به دنیا وصل می کند، گذشت از لذت های فانی در راه رسیدن به لذات پایدار و گذشت از نان و رسیدن به نام.

وی افزود: باید از اسماعیل خود بگذریم تا ابراهیم شویم و به خیر مطلق برسیم و خیر مطلق در حال حاضر برای دانشجو برترین بودن است. برترین در تحصیل دانش، تهذیب نفس و ورزش و تندرستی.

در ادامه پس از تقدیر از دکتر رشید رضایی مدیر دفتر استعدادهای درخشان در دوره های قبلی، از 300 دانشجوی برتر دانشگاه توسط دکتر حیاتی و مسئولین دانشکده ها قدردانی به عمل آمد و پس از اقامه نماز جماعت همایش با ضیافت شام به پایان رسید

 

 

نسخه قابل چاپ