پنجشنبه 9 فروردین 1403   17:26:37
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر



1394/2/8 سه‌شنبه افتتاح نمایشگاه کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه ملایر

به همت دانشجویان کانون دانشجویی هلال احمر و با حضور دکتر حیاتی سرپرست دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین فراهانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جناب آقای میرزایی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر، کارکنان هلال احمر شهرستان، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی، مدیر حراست، مدیران فرهنگی و آموزشی، کارکنان و دانشجویان در محل دائمی نمایشگاه های ساختمان مرکزی دانشگاه افتتاح شد.

آقای میرزایی رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تشکر از دانشجویان بر پا کننده نمایشگاه و مسئولین دانشگاه گفت: فعالیت های جمعیت هلال احمر در 5 فعالیت عمده خلاصه می شود که بخش برجسته آن در امداد نجات جاده ای، کوهستان، سیلاب، آوار برداری و امثال آن و به عبارتی بیشتر در حوادث طبیعی نمایان می گردد. امدادگران هلال احمر پس از گذراندن دوره های تخصصی، با تجهیزات لازم در جاده ها و سایر مکان های تعیین شده مستقر می شوند و در مواقع نیاز به یاری هموطنان می شتابند.

وی با اشاره به جمعیت جوانان هلال احمر گفت: جمعیت جوانان هلال احمر با انجام بسیاری از فعالیت های فرهنگی، اداری و آموزشی، در بطن جامعه حضور می یابند و نقطه عطف آن دانشگاه است که کلیه فعالیت های معرفی هلال احمر و آموزش کمک های اولیه، آماده سازی جوانان برای ورود به جمعیت هلال احمر، انجام کارهای عام المنفعه و بشر دوستانه و در نهایت آمادگی لازم برای کمک به مردم در زمان نیاز را در بر می گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: توسط جمعیت داوطلبان هلال احمر فعالیت های اثرگذاری در راستای حمایت از نیازمندان و بیماران صعب العلاج صورت می گیرد. افراد بیشماری علاقمند به کمک به هم نوع خود هستند، اما با نیازمندان واقعی و روش آن آشنا نیستند، جمعیت داوطلبان هلال احمر با شناسایی نیازمندان و توانمندان این آشنایی را صورت می دهد، هلال احمر حلقه واسط بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

در پایان آقای میرزایی دو طرح فرشتگان رحمت و سلامت را چنین توصیف کرد: در طرح فرشتگان رحمت کمک های جمع آوری شده از مردم نیکوکار در ایام پایان سال به دست نیازمندان می رسند و در طرح سلامت، جمعیت پزشکان هلال احمر در نقاط دور دست و محروم حضور یافته و به معالجه بیماران و در مواقع نیاز به واکسناسیون می پردازند.

ایشان ابراز امیدواری نمود دانشگاه ملایر با بهره مندی از اساتید برجسته و پتانسیل بالای نیروی جوان دانشجو، با جمعیت هلال احمر شهرستان تعامل بیشتری داشته باشد.

دکتر حیاتی نیز با ابراز خشنودی از حضور مدیر و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان در دانشگاه ملایر گفت: شاید بتوان گفت هیچ زمانی به اندازه امروز جمعیت هلال احمر و دانشگاه به یکدیگر نزدیک نبوده اند و این بخاطر درک بالای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از جمعیت هلال احمر و اهداف آن بخاطر تصدی ریاست آن در گذشته است.

شایان ذکر است این نمایشگاه از یکشنبه 6 اردیبهشت به مدت 4 روز با ارائه پوستر ها و بروشور های آموزشی و به نمایش گذاشتن پوشاک و وسایل امدادگران پذیرای علاقمندان می باشد.

نسخه قابل چاپ