چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403   06:25:23
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر



1392/8/28 سه‌شنبه افتتاح نمایشگاه عبرت های عاشورا در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه ملایر

نمایشگاه عبرت های عاشورا روز شنبه 25 آبان ماه 1392 با حضور حضرت آیت الله فاضلیان، ریاست دانشگاه ملایر معاونین، اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه ملایر در جوار مزار شهدای گمنام افتتاح گردید.

حضرت آیت الله فاضلیان در افتتاح این نمایشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرماییند به دانشگاه ها بیشتر توجه کنید گفتند که توفیق خدمت به دانشگاهیان در جهت منویات رهبری می باشد.

ایشان برپایی نمایشگاه عبرت های عاشورا را سبب نجات در  دنیا و آخرت دانستند و خواستار تداوم آن در سال های آتی شدند.

حضرت آیت الله فاضلیان گفت: با این که قرن ها از واقعۀ کربلا می گذرد هنوز هم یاد و خاطرۀ حادثۀ کربلا در قلب های افراد هست، گویا واقعۀ عاشورا  به تازگی رخ داده است.

حضرت آیت الله فاضلیان خطاب به دکتر امانی گفتند: در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا کتابی با عنوان عبرت های عاشورا که شامل سه فصل مقدمات کربلا، حادثۀ کربلا و وقایع بعد از حادثۀ کربلا می باشد در دانشگاه ملایر نوشته و انتشار یابد.

  ایشان در ادامه به نجات حر در صحنۀ کربلا اشاره نمودند و اقامه کردن نماز به امامت امام حسین (ع) و نگه داشتن حرمت حضرت فاطمه زهرا (س) را سبب نجات حر دانستند.

دکتر امانی در این مراسم با اشاره به این که افتتاح نمایشگاه عبرت های عاشورا مصادف با شهادت امام سجاد (ع) است گفت: مسئولیت مدیریت مصیبت واقعۀ کربلا با امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بوده است.

وی زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا را مدیون مدیریت مصیبت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) برشمرد و گفت: بعد از شهادت  امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) تنها تکیه گاه یتیمان امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بوده است.

دکتر امانی برپایی نمایشگاه عبرت های عاشورا در کنار مزار حرم شهدای گمنام نشان دهندۀ ادامۀ فرهنگ عاشورا دانست و گفت: در جنگ تحمیلی شهدای ما با نثار جان خود عاشورایی اقدام کردند.

شایان ذکر است پیش از مراسم افتتاح نمایشگاه عبرت های عاشورا نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله فاضلیان در مسجد دانشگاه ملایر اقامه شد.

نسخه قابل چاپ