جمعه 10 فروردین 1403   00:00:47
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر






1393/3/18 یکشنبه برگزاری مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی دانشگاه ملایر به مناسبت کسب عنوان برگزیده فرهنگی در سال 93 و کسب عنوان برتر در تربیت بیشترین حافظان قرآن کریم

مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی دانشگاه ملایر روز یکشنبه 18 خرداد با حضور هیئت رئیسه دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان امام جمعه موقت شهرستان ملایر، حافظین قرآن، کارکنان و فعالان امور فرهنگی دانشگاه در سالن جلسات دانشگاه ملایر برگزار شد.

در ابتدای مراسم ریاست محترم دانشگاه، دکتر امانی ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و نیز نیمه شعبان را تبریک می گویم و امیدوارم همه ما در زمره منتظران واقعی آن امام قرار بگیریم.

دکتر امانی با تبریک کسب عنوان برگزیده فرهنگی در سال 92 و نیز کسب عنوان برتر در تربیت بیشترین حافظان قرآن کریم در دانشگاه در دربین دانشگاههای کشور گفت: دانشگاه ملایر یاری کننده حافظان قرآن بوده است اما تلاش واقعی را خود شما انجام داده اید. شما همت کردید و فرمایش و ندای رهبر عزیزمان را لبیک گفتید.

دشمن از هر دری وارد شده است و همه نوع سلاحی در دست دارد. از ماهواره گرفته تا اینترنت و اینجا فقط قرآن است که می تواند ما را یاری کند تا حربه های دشمن را مهار کنیم. اگر ما خادم قرآن باشیم همین برای ما بس است و قرآن است که توطئه ها را خنثی می کند.

وی با اشاره به برگزاری ششمین دوره حفظ قرآن کریم با عنوان طرح بر بال فرشتگان در دانشگاه ملایر در سال جاری گفت:ما با خدمت به قرآن، به نماز، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر خدمت می کنیم و در این برهه زمانی که کشور به شدت مورد حمله دشمن قرار گرفته است، ما پرچم دار ناتوی فرهنگی بوده ایم و تنها دانشگاهی بودیم که همایش ناتوی فرهنگی را برگزار کردیم. خدا را شاکریم که دانشگاه ملایر توانسته است مسئولیت خود را به انجام رسانده و  از بین 6000 دانشجو 1600 نفر حافظ قرآن تربیت کند.

دکتر امانی در پایان سخنان خود از حجت الاسلام والمسلمین فراهانی که خود حافظ قرآن استبخاطر حمایت در امر حفظ قرآن کریم تشکر و قدر دانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایرنیز از همه فعالان فرهنگی دانشگاه تشکر کرده و با تبریک این موفقیت به آنها گفت: خدا را شاکریم که با وجود اینکه اجرای این طرح را با دست خالی آغاز کردیم، صفای باطن و اخلاص دکتر امانی او را در ادامه راه یاری کرد و تا به امروز موفق بوده ایم.یکی از زیبایی­های طرح بر بال فرشتگان این بود که ریاست دانشگاه خود پا به پای دانشجویان به حفظ قرآن پرداخت و این مایه دلگرمی دانشجویان است.

وی با اشاره به مزایای حفظ قرآن گفت: خدمت به قرآن کریم در هر شکلی توفیق می خواهد و هرکس به حفظ قرآن روی آورده خداوند نظر عنایت به او داشته است. چه بسا افراد زیادی که حافظه ی قوی دارند اما آن را در این راه به کار نمی برند. برای تنهایی بهترین همراه قرآن است وکسانی که آن را  حفظ می کنند محکمترین سلاح در مقابل دشمن را انتخاب کرده اند،گرچه باید بدانیم که مهمتراز حفظ قرآن عمل به آن است.

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی در پایان سخنان خود با تبریک تولد حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: از زحمات همه شما که عوامل اصلی موفقیت قرآنی دانشگاه بودید کمال تشکر را دارم و این رتبه برگزیده سرچشمه گرفته از توانمندی ها و فضل و کرامت و صفای شما خوبان بوده است و از روح بزرگوار امام راحل برای شما کمک خدای تبارک و متعال را می طلبم.

سپس دکترمرادی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پس از خوشامد گویی به حاضران به توضیحاتی درباره رتبه برگزیده دانشگاه در زمینه فرهنگی پرداخت و گفت: این موفقیت را به دانشگاه ملایر و شهرستان ملایر تبریک میگویم. دانشگاه دو وظیفه مهم دارد: تربیت نیروی متخصص و تربیت نیروی متعهد. اولی با تلاش در دانشکده های مختلف و رشته های مختلف حاصل می شود؛ حال آنکه دومی در مسائل مذهبی، فرهنگی و اجتماعی خلاصه میشود.

ما با اجرای برنامه های گوناگون فرهنگی بخصوص دوره های حفظ قرآن کریم با عنوان طرح بربال فرشتگان که زمینه ساز تربیت بیشترین حافظان قرآن کریم در دانشگاه است توانسته ایم تا حدی به موفقیت برسیم. امید است که این دانشجویان متعهد و متخصص تربیت شوند و برای انقلاب و کشورمان ذخایری ارزشمند باشند.

دکتر مرادی با تاکید بر اینکه دانشگاه ملایر در سال91 نیزبه رتبه نخست فرهنگیدست یافته است گفت: این انتخاب بر مبنای 35 شاخص از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام گرفته است. در دانشگاه ما سالانه بیش از هزار برنامه فرهنگی در بخش های مختلف اجرا می شود . انشاءالله کسب این رتبه نقطه شروع موفقیت های ما در آینده خواهد بود و ما فعالیت هایمان را بیش از پیش در زمینه فرهنگی ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان امام جمعه موقت شهرستان ملایر نیز ضمن ابراز خرسندی  بخاطر حضور در جمع حافظان قرآن کریم گفت: خداوند قرآن را برای یک زمان خاص و مکان خاص قرار نداد.قرآن برای همه زمانها، مکانها،اعصار و قرون و همه شهرهاست.خداوند به پیامبر بزرگ اسلام 25 معجزه داد و قرآن یکی از آنهاست و با وجود اینکه معجزات تمام پیامبران پس از ایشان از بین رفته، معجزه پیامبر ما هنوز بدون هیچ تغییری پابر جاست.

امام جمعه موقت شهرستان ملایر گفت: باوجود اینکه اسلام 72 فرقه دارد همه به یک کتاب واحد اعتقاد دارند و این معجزه بودن قرآن را پررنگ تر میکند. این کتاب آنقدر ارزش دارد که انسان وقت، زندگی، جان و هستی اش را در راهش بدهد،کاری که امام حسین (ع) کرد. حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان پیرامون جمله امام خمینی ابراهیم زمان بود به سخنان خود ادامه داد.

در ادامه آقای دارایی مدیر امور فرهنگی دانشگاه به ارائه گزارش در باره فعالیت های فرهنگی دانشگاه پرداخت و پس از قرائت آیاتی از قرآن از کارکنان امور فرهنگی و فعالان فرهنگی دانشگاه با اهدای لوح سپاس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.  

نسخه قابل چاپ