جمعه 31 فروردین 1403   22:57:59
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخباربيشتر



1397/9/19 دوشنبه برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ملایر

مراسمی با موضوع پیشگیری از اعتیاد با حضور مسئولین استانی، شهرستانی، دانشگاه و دانشجویان، در محل تالار حافظ پردیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ملایر توسط کانون های هلال احمر و همیاران سلامت برگزار شد.

در ابتدای مراسم و پس از تلاوت آیاتی از قران کریم و پخش سرود ملی، دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن خوش آمد گویی به مسئولین استانی و شهرستانی حاضر در همایش و تشکر از کانون های برگزار کننده همایش، با ذکر نکاتی از جمله اهم حفظ جان و سلامت و نجات یک فرد معتاد که نجات یک جامعه است، از دانشجویان خواستند تا در مسائل پیشگیری از اعتیاد وسواس به خرج داده و احساسی عمل نکنند. دکتر سایوند در انتها از انجمن معتادان گمنام که در سطح شهرستان فعالیت های مثمرثمری داشتند، تشکر کردند.

در ادامه دکتر کتابی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر ضمن تشکر از کانون های همیاران سلامت و هلال احمر در خصوص برگزاری همایش و حضور مسئولین استانی و شهرستانی اظهار داشتند که در شهرستان ملایر 11 مجتمع اموزش عالی مشغول به فعالیت هستند که سرامد انها دانشگاه ملایر هست که علاوه بر انجام وظیفه ذاتی خود که کار کردن بر روی مسائل آموزشی و علمی است، در زمینه های فرهنگی علاوه بر فضای دانشگاه در سطح شهرستان نیز یاری کننده مسئولین اجرایی شهرستان می باشد. معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر از دانشجویان به عنوان نخبگان کشور درخواست نمودند هستند تا خود نیز در خانواده ها و جامعه در همین خصوص فعالیت کنند. ایشان در پایان با اشاره به مجری بودن شهرستان ملایر برای اجرای طرح کرامت، که همان طرح مبارزه با مواد مخدر است، به ذکر نکاتی از مزایای این طرح در شهرستان ملایر پرداختند. در ادامه کلیپ هایی از فعالیت های سابق کانون های برگزار کننده همایش و کلیپی مرتبط با پیشگیری از اعتیاد برای حضار پخش گردید.

سخنران بعدی این همایش دکتر حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بود. ایشان با تشکر از برگزارکنندگان مراسم و مسئولین و دانشجویان حاضر در همایش اظهار داشتند که در خصوص مبارزه با مواد مخدر حاضر به هر نوع همکاری از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی می باشند. دکتر حسینی سپس به ارائه نتایج تحقیقات و پژوهش های انجام شده در خصوص سلامت خانواده در جامعه پرداختند.

اجرای تئاتری شاد، مهیج و مرتبط با مراسم توسط گروه تئاتر از دیگر برنامه های این مراسم بود که در ادامه، نمایندگان انجمن معتادان گمنام شهرستان ملایر تجارب خود را بیان کردند.

سخنران اصلی این مراسم دکتر نادری جانشین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان بود. ایشان با اشاره به کاهش تمایل به مواد مخدر و افزایش مصرف مواد محرک که شور، هیجان، شادی و تحریک کاذب را در فرد ایجاد می کند، تاکید کردند که با تنها یک بار مصرف برخی مواد مخدر و محرک فرد به دام اعتیاد گرفتار می شود. دکتر نادری از دانشجویان خواستند که بر مبانی اعتقادی و ارزشی استوار باشند تا مشکلی در این زمینه برایشان اتفاق نیفتد و در انتها نیز از حضور مسئولین و دانشجویان حاضر در این مراسم تشکر و قدردانی کردند. این مراسم با اجرای شعبده بازی و تردستی ادامه یافت و پس از اجرای مسابقات مهیج و متفاوت و قرعه کشی مراسم به پایان رسید.

 

نسخه قابل چاپ