اخبار آموزشی




مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه ملایر برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز معلم با حضور دکتر ملکی سرپرست دانشگاه، دکتر منیعی معاون پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، هیات رییسه و اعضای هیات علمی دانشگاه ملایر در تالار حافظ دانشکده عمران و معماری برگزار گردید. در ابتدای مراسم دکتر ملکی سرپرست دانشگاه ضمن خوشامدگویی به دکتر منیعی و حضار، روز معلم را تبریک گفت. دکتر ملکی با اشاره به حضور خود در دانشگاه ملایر در جایگاه مدیریتی، اظهار امیدواری نمود مجموعه مدیریتی دانشگاه ملایر بتوانند وظایف خود را به نحو مقتضی و موثر انجام دهند. سرپرست دانشگاه ملایر با ذکر نکاتی پیرامون آموزش عالی کشور و خصوصا دانشگاه ملایر، تاکید کرد تلاش ها باید جهت نیل به اهداف عالی دانشگاه سوق داده شود.

ایشان با اشاره به ظرفیت های شهرستان ملایر، خواستار توجه به ارتقا و توسعه کمی و کیفی دانشگاه شد تا بتوان دانشگاه ملایر را به یک دانشگاه پایدار و توسعه یافته در جنوب استان همدان تبدیل نمود.

دکتر ملکی در ادامه گفتند: دانشگاه ملایر یک دانشگاه جوان است و پتانسیل های بالایی دارد که باید با برنامه ریزی و تهیه نقشه راه ، اولویت های آموزشی، پژوهشی و عمرانی آن را تعیین نمود.

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ملایر سخنران بعدی این مراسم بود. حجت الاسلام والمسلمین فراهانی با تبریک نیمه شعبان و  روز معلم، از حضور در بین فرهیختگان دانشگاه ملایر اظهار خشنودی نمود. ایشان در ادامه با اشاره به تفاوت های مبانی عقیدتی دانشمندان مسلمان و غیر مسلمان، تاکید نمودند اندیشه های دانشمندان اسلامی به دلیل حضور در جامعه اسلامی باید با اسلام تطبیق داشته باشد. حجت الاسلام فراهانی در پایان برای اساتید دانشگاه ملایر ارزوی موفقیت نمود.

دکتر منیعی معاون پژوهشی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، سخنران دیگر این مراسم بود. دکتر منیعی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه ملایر، اعیاد شعبانیه و هفته آموزش را تبریک گفتند. ایشان گفتند: دانشگاه ملایر سابقه ای حدود دو دهه دارد لذا دانشگاهی جوان محسوب می شود که زمینه پیشرفت و توسعه دارد و برای اینکار باید از پتانسیل جوان بودن خود و تجربه دیگر دانشگاه های با سابقه استفاده کند. دکتر منیعی با ارائه آماری از دانشگاه ملایر و شهرستان ملایربه روند نزولی دانشجویان در سال های اخیر و تاثیر آن بر دانشگاه ها از جمله دانشگاه ملایراشاره کرد.

معاون پژوهشی موسسه پژوهش و برنامه ریزی اموزش عالی به تشریح راهکردهایی برای آینده دانشگاه ها پرداخت. ایشان تاکید نمود دیگر نمی توان با دانش گذشته حرکت کنیم بلکه باید به سمت آینده حرکت داشته باشیم که برای اینکار نیاز به شناخت آینده و حرکت با دانش روز داریم.

دکتر منیعی در ادامه عرضه گرایی و عدم توجه به تقاضا، ضعف در تعامل های ملی و بین المللی، سیطره سیاست بر آموزش عالی و تمرکز گرایی را از چالش های آموزش عالی دانست. ایشان در ادامه خواستار تشکیل اتاق رصد آینده زیر نظر ریاست دانشگاه و با مشارکت حداکثری اعضای هیات علمی و کارکنان شد و ظرفیت سازی و فرهنگ سازی، مشارکت نهادمند همه اعضای هیات علمی و کارکنان، سازگاری فعال دانشگاه با تحولات ملی و بین المللی را از اهداف تشکیل این اتاق دانست.

تقاضا گرایی به جای عرضه گرایی و گسترش تعاملات و ارتباطات با نهادهای بیرون از دانشگاه، از دیگر پیشنهادات دکتر منیعی بود.

معاون پژوهشی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عاالی در پایان با اشاره به تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی، خواستار هدفمند شدن موضوعات پایان نامه های کارشناسی ارشد و استفاده از پتانسیل آن برای حل مشکلات جامعه گردید.

سخنران پایانی مراسم، دکتر اعتمادی زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ملایر بود. دکتر اعتمادی زاده  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم، نکاتی را پیرامون هفته آموزش ارائه نمود. ایشان در ادامه به بیان توضیحاتی پیرامون روند انتخاب اساتید برگزیده آموزشی هر دانشکده پراخت. در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس از اساتید برگزیده آموزشی هر دانشکده تقدیر به عمل آمد.