جمعه 10 فروردین 1403   11:09:20
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشکده



1396/12/20 یکشنبه مراسم افتتاح آزمایشی سیستم نوین آموزشی دانشگاه ملایر

در این مراسم که با حضور هیئت رئیسه، روسای دانشکده های عمران و معماری و ریاضی و آمار، اساتید و دانشجویان دانشگاه ملایر در دانشکده ریاضی و آمار برگزار شد، دکتر بابایی‌پور رئیس دانشگاه ملایر ضمن ابراز خرسندی از توانایی دانشجویان این دانشگاه در راه اندازی این سیستم آموزشی گفتند: شیوه‌ها و سیستم‌های نوین آموزشی در بسیاری از دانشگا‌ه‌های دنیا در حال گسترش است و بسیار خوشحالیم که دانشگاه ملایر در این زمینه جزو اولین دانشگاه‌های کشور است.

در ادامه مراسم دکتر ملکی عضو هیئت علمی گروه ریاضی به صورت نمادین و با استفاده از امکانات سیستم و روش های جدید آموزشی آن دقایقی به تدریس پرداختند و با ذکر ویژگی های سیستم و بیان تجربه های شخصی خود در فرآیندهای آموزشی سخنان خود را به پایان رساندند.

 پس از ایشان آقای موبدنواز بنیان گذار استارت آپ "رویش" و دانشجوی دانشگاه ملایر که با همراهی دوستان خود در دانشگاه ملایر ارائه دهنده و مجری طرح بوده اند مطالبی را پیرامون سیستم و برنامه های آینده آن بیان نمودند. ایشان در ابتدای سخنان خود از دکتر بابایی‌پور و مجموعه مدیریتی دانشگاه ملایر به خاطر حمایت ویژه از این طرح تشکر کردند و سپس امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آنرا برشمردند.

هوشمندسازی کلاس درس، امکان اتصال بی سیم وسائل الکترونیک به پروژکتور، صرفه جوئی در وقت کلاس، خستگی کمتر استاد در هنگام تدریس، گیرایی بهتر دانشجویان، امکان مشاهده محتواهای چند رسانه ای در حین تدریس و امکان ارائه فایل‌های تدریس شده به دانشجویان پس از پایان کلاس از مهم‌ترین مزایای این سیستم است که آقای موبدنواز به آنها اشاره نمودند.

این سیستم نوین آموزشی هم اکنون در سه کلاس درس در دانشکده های عمران و معماری، فنی مهندسی و ریاضی و آمار به صورت آزمایشی دایر می باشد و تعدادی از اساتید دانشگاه برای استفاده از آن اعلام آمادگی نموده اند. امید است با بلوغ و گسترش این سیستم در دانشگاه ملایر و دیگر دانشگاه‌ های کشور شاهد رشد و بالندگی علم و دانش در میهن عزیزمان باشیم.