جمعه 10 فروردین 1403   14:13:44
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشکده




1397/9/28 چهارشنبه مراسم هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه برگزار شد

مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه ملایر 26 آذر ماه 97 با حضور ریاست دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان، اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و کارکنان معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر سایوند رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک هفته پژوهش از زحمات کارکنان معاونت پژوهش و فناوری تشکر و قدردانی نمود. دکتر سایوند با اشاره به قطعی شدن مجوز پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر، از زحمات روسای پیشین و تمامی همکارانی که در رسیدن به این مهم فعالیت داشته اند تشکر کردند. رئیس دانشگاه در ادامه گفتند: ماموریت دانشگاه ملایر در ابتدا در حوزه کشاورزی تعیین شده بود که با مکاتبات انجام شده رسالت دانشگاه از محوریت کشاورزی به محوریت جامع تغییر پیدا کرد که این مسئله می تواند سهم مهمی در توسعه و گسترش دانشگاه و اخذ مجوز رشته های جدید داشته باشد. دکتر سایوند در ادامه از زحمات نمایندگان محترم شهرستان، فرمانداری ویژه شهرستان و همچنین استانداری همدان بابت همکاری و مساعدت با دانشگاه برای اخذ بودجه پروژه های عمرانی دانشگاه قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک بتوان برخی از پروژه های عمرانی دانشگاه را تکمیل و افتتاح نمود. ایشان با اشاره به تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه، خواستار توجه به افزایش کیفیت شاخص های آموزشی و پژوهشی دانشگاه گردیدند. دکتر سایوند در پایان ضمن اشاره به ضعیف بودن ارتباط با صنعت در دانشگاه ملایر، خواستار توجه اساتید به این موضوع و توسعه بیشتر طرح های کاربردی و افزایش ارتباط با صنایع مرتبط گردیدند.

دکتر اکبری معاون پژوهشی و فناوری سخنران دیگر این مراسم بودند که وضعیت فعلی دانشگاه در حوزه ی پژوهش و همچنین جایگاه پژوهشی دانشگاه ملایر در استان و کشور را تبیین نمودند. دکتر اکبری با بررسی نقاط قوت و ضعف دانشگاه در تمام حیطه های پژوهشی، به ارائه ی برنامه ای برای پیشرفت بیشتر و سریعتر جایگاه پژوهشی دانشگاه پرداخته و خواستار توجه بیشتر به کیفیت ارائه مقالات گردیدند. دکتر اکبری با اشاره به پائین بودن درآمد اختصاصی دانشگاه، ضعف آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در سرویس دهی مناسب و همچنین ضعف در ارتباط با صنعت و گرفتن طرح های پژوهشی خارج از دانشگاه، خواستار مشارکت بیشتر اعضای هیات علمی در فعالیت های پژوهشی خصوصا طرح های پژوهشی خارج از دانشگاه شدند. معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در ادامه با نام بردن از اساتیدی که نقش عمده ای در پژوهش داشتند از دکتر میرزایی، دکتر یوسفی و دکتر سلگی به عنوان سه پژوهشگر برتر استان در سال جاری تشکر و قدردانی نمودند. دکتر اکبری در پایان ضمن بیان اقدامات انجام شده در حوزه معاونت پژوهشی و فناوری و همچنین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دانشگاه در حوزه ی پژوهش، از همکاران فعال در این حوزه تشکر کردند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به سخنرانی پرداختند. حجت الاسلام والمسلمین عباسی ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک هفته پژوهش و نیز هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفتند: در دین اسلام توجه ویژه ای به علم و پژوهش شده است. ایشان گفتند: هر راهی بدون آفت شناسی به شکست میخورد؛ اگر شخص پژوهشگر مواظب افت های پژوهش نباشد به نتیجه ی مطلوب نمیرسد. یکی از آفات پژوهش این است که پژوهشگر تمام وقت خود را صرف پژوهش می کند؛ لذا پژوهشگر موفق به همان اندازه که برای علم و پژوهش وقت می گذارد، باید برای خانه و خانواده خود نیز وقت بگذارد. ایشان در پایان با اشاره به اقدام تحسین برانگیز دکتر فتحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان که دست جانباز جنگ تحمیلی را بوسیدند، تشکر ویژه ای کردند و آن را نشانه قدرشناسی و احترام به شهدا و جانبازان دانستند.

آقای کتابی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر سخنران پایانی این مراسم بود. آقای کتابی در ابتدا انتصاب دکتر سایوند و حجت الاسلام والمسلمین عباسی و همچنین هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفتند. ایشان از زحمات همه کسانی که در حوزه پژوهش دانشگاه ملایر فعالیت دارند تشکر کردند . معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان با اشاره به اینکه دانشگاه نیاز به نشاط سیاسی دارد از نقش پر رنگ دانشگاه ملایر در ثبت جهانی شدن انگور تشکر نموده و اظهار امیدواری کردند همین روند را در سایر مسائل نیز شاهد باشیم.

در پایان مراسم از پژوهشگران برتر با اهداء اوح سپاس و هدایا تقدیر گردید.

پژوهشگران برتر:

دکتر فرشید میرزایی پژوهشگر برتر سال ۱۳۹۷ دانشگاه ملایر

دکتر مهیار یوسفی نفر اول بیشترین ارجاعات و نفر دوم چاپ با کیفیت ترین مقاله در مجلات web of science

دکتر علیرضا سلیمانی نفر اول چاپ با کیفیت ترین مقاله در مجلات web of science

دکتر محمود ناصری نفر دوم بیشترین ارجاعات

دکتر جواد کریمی پژوهشگر برتر دانشکده علوم انسانی

دکتر عیسی سلگی پژوهشگر برتر دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست

دکتر مهیار یوسفی پژوهشگر برتر دانشکده فنی و مهندسی

دکتر داریوش سوری پژوهشگر برتر دانشکده علوم پایه

دکتر موسی رسولی پژوهشگر برتر دانشکده کشاورزی

دکتر محسن اسماعیل بیگی پژوهشگر برتر دانشکده ریاضی و آمار

دکتر امین محب خواه پژوهشگر برتر دانشکده عمران و معماری

دکتر محمود مرادی پژوهشگر برتر گروه مهندسی مکانیک

دکتر علی شانقی پژوهشگر برتر گروه مهندسی مواد

دکتر داوود اخضری پژوهشگر برتر گروه مرتع و آبخیز داری

دکتر ثمر مرتضوی پژوهشگر برتر گروه محیط زیست

دکتر عباس زمانی پژوهشگر برتر گروه شیلات

دکتر روح الله کریمی پژوهشگر برتر گروه فضای سبز

دکتر مجید رستمی پژوهشگر برتر گروه زراعت و اصلاح نباتات

دکتر شهریار مهدوی پژوهشگر برتر گروه علوم و مهندسی خاک

دکتر مهدی راسخی کازرونی پژوهشگر برتر گروه آمار

دکتر مهدی رضایی صامتی پژوهشگر برتر گروه شیمی

دکتر رعد چگل پژوهشگر برتر گروه فیزیک

دکتر رسول احمدی فر پژوهشگر برتر گروه حقوق

دکتر هادی تقوی فر برگزیده بیستمین جشنواره جوان خوارزمی

همچنین تقدیر از دست اندر کاران شرکت شایلین تاک به عنوان اولین شرکت دانش بنیان دانشگاه ملایر، آقایان حسن میرزایی، علی زین الدینی، مهدی مرادی و حمیدرضا عبدی با راهنمایی آقایان دکتر امید چترآبگون و دکتر محسن اسماعیل بیگی و همچنین دانشجویان برتر دکترای عضو بنیاد ملی نخبگان آقای پیمان کرمی با راهنمایی آقای دکتر کامران شایسته و خانم ها فاطمه محمد یاری با راهنمایی آقای دکتر میر مهرداد میرسنجری و فایزه صابری نصب با راهنمایی خانم دکتر ثمر مرتضوی نیز در این مراسم تقدیر به عمل آمد.