جمعه 10 فروردین 1403   00:24:14
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
اخبار دانشکده

1397/3/12 شنبه برگزاری جلسه هم اندیشی پیرامون توسعه و گسترش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه ملایر

جلسه هم اندیشی پیرامون توسعه و گسترش مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه ملایر در محل دفتر ریاست دانشگاه ملایر با حضور دکتر ملکی سرپرست دانشگاه، دکتر رسولی سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه، مهندس مرادی مدیر عامل شرکت گیاه واره، مهندس احمدی رئیس اسبق جهاد کشاورزی ملایر، مهندس کرمی از شهرداری ملایر و دکتر محبی متخصص گیاهان دارویی تشکیل شد. در این جلسه پتانسیل های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد ایجاد مرکز تحقیقاتی توریستی از طرف مهندس مرادی مطرح گردید و رایزنی های لازم جهت ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی جهت بازدید دانشجویان رشته های کشاورزی مرتبط، تولید نشاء  های اصلاح شده گیاهان دارویی و ایجاد باغ شفابخش مطرح گردید.

همچنین رایزنی برای اعطای تسهیلات جهت اجرای سیستم آبیاری مدرن (سیستم تحت فشار) برای درختان موجود در مرکز تحقیقات صورت گرفت که قولهای مناسبی جهت کمک به دانشگاه در این راستا داده شد. همچنین بنابر اظهارات آقای مهندس کرمی از برنامه های شهرداری ملایر، احداث واحدهای اقتصادی – تجاری – توریستی در مجاورت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه ملایر می باشد.

با توجه به طرح های مطرح شده در جلسه، طرح های تحقیقاتی و تولیدی که قبلا مکتوب شده و در حال تصویب می باشند و مساعدت های مسئولین امید است که در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های شگرف در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه ملایر باشیم.