سه‌شنبه 28 فروردین 1403   19:13:52
جهت مشاهده محتوا کلیک کنید
همایش ها و رویدادها
کارگاه آموزشی ارزیابی آسیب پذیری و مدلسازی آبخوان های کارستی با MODFLOW-CFP
زمان: یکشنبه 16 مهر 1396
مكان: دانشگاه ملایر

طی دهه‌های اخیر منابع آب کارست، به دلیل ویژگی‌های خاص خود، در پیشبرد اهداف عمرانی اهمیت بسیار یافته و توجه برنامه‌ریزان و مدیران را به خود جلب نموده است. آبخوان‌های کارستی در مناطق نیمه خشک غرب ایران با توجه به شرایط طبیعی منطقه و فعالیت‌های انسانی مستعد آلودگی می‌باشند. یکی از مهم ترین اقدامات در زمینة مدیریت منابع آب کارست، مدلسازی و ارزیابی آسیب‌پذیری آن است. با مدلسازی آبخوان می‌توان ضمن شناخت سیستم آبخوان، سناریوهای مختلف را آزمایش و بهترین روش را انتخاب نمود. در این کارگاه نحوه ارزیابی آسیب‌پذیری آبخوان‌های کارستی و مدل‌سازی آن با روش‌های مختلف صورت می‌گیرد. ضمن آنکه تعذیه آبخوان کارست نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

شرایط شرکت کنندگان در کارگاه:

افراد متخصص، محقق و مشاور در آب‌های زیرزمینی، آبخیزداری، محیط زیست، عمران، منابع آب، آبیاری، زمین شناسی، منابع طبیعی، اعم از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، مدیران و کارشناسان وزارت خانه ها، مهندسین مشاور و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی در رشته های ذیربط در صورت تمایل میتوانند در این کارگاه ثبت نام نمایند.

از شرکت کنندگان تقاضا می شود، لپ تاپ بهمراه داشته باشند. آشنایی اولیه شرکت کنندگان با مدلسازی آب زیرزمینی ضروری است. نرم افزار در اختیار کلیه شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. امکان اسکان برای متقاضیان فراهم می باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09188184123 تماس حاصل فرمایید.

 

زمان برگزاری: 16 و 17 مهر 1396

مدت کارگاه: 16 ساعت

مکان: دانشگاه ملایر

 

مدرسین کارگاه

دکتر کورش محمدی

مدرس دانشگاه گوئلف-کانادا و کارشناس ارشد هیدروژئولوژی و مدل – شرکت مهندسی اوربیت، کانادا

دکتر سامان جوادی

عضو هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه تهران و کارشناس ارشد آب زیرزمینی در موسسه تحقیقات آب

دکتر علیرضا کاوسی حیدری

کارشناس پژوهشی گروه هیدروژئولوژی، پژوهشکده منابع آب، موسسه تحقیقات آب کشور

دکتر مریم بیات

عضو هیات علمی گروه علوم مهندسی خاکشناسی دانشگاه ملایر

فايلها
registration_form.doc 68.608 KB فرم ثبت نام کارگاه آموزشی