سه‌شنبه 29 اسفند 1402   14:31:13
1398/7/10 چهارشنبه
اخبار دانشگاهبيشتر
نشست پایان سال رئیس دانشگاه با همکاران دانشگاهی برگزار شد 1402/12/27 یکشنبه
نشست پایان سال رئیس دانشگاه با همکاران دانشگاهی برگزار شد
 نشست پایان سال رئیس دانشگاه با همکاران دانشگاهی به منظور گفتگو و تبادل نظر، ارائه گزارش و همچنین تجلیل از همکاران گرامی که در سال گذشته به افتخار بازنشستگی نائل گردیدند در سالن شهید نظری برگزار شد.
در ابتدای مراسم نماهنگی از برنامه ها، رخدادها و موفقیت های سال گذشته دانشگاه پخش گردید.
 در بخش دیگر برنامه حجت الاسلام ترکاشوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان و نوروز باستانی، مطالب و نکاتی پیرامون اخلاق، مراقبت از اعمال نیک و تهذیب نفس بیان کرد.
در ادامه دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه نیز با تبریک ماه رمضان و فرا رسیدن سال نو، از تلاش ها و زحمات همکاران در سالی که گذشت قدردانی نمود.
رئیس دانشگاه گزارشی از اقدامات و عملکرد یک ساله و وضعیت بودجه دانشگاه ارائه داد و ابراز امیدواری نمود با برنامه ریزی دقیق و پیگیری های همکاران سال آینده شاهد موفقیت های بیشتر و تعالی مجموعه دانشگاه ملایر باشیم.
در پایان نیز از همکاران گرامی که در سال گذشته به افتخار بازنشستگی نائل گردیدند با اهدای سبد گل، تقدیرنامه و هدیه تجلیل به عمل آمد.
 افتتاح مرکز پایش تصویری شهید خداداد دانشگاه ملایر و نامگذاری سالن همایش دانشگاه به نام شهید نظری 1402/12/24 پنجشنبه
افتتاح مرکز پایش تصویری شهید خداداد دانشگاه ملایر و نامگذاری سالن همایش دانشگاه به نام شهید نظری
همزمان با چهلمین روز شهادت سردار سرتیپ دوم شهید محمود خداداد، مرکز پایش تصویری دانشگاه ملایر با دستان پدر شهید افتتاح و به نام این شهید مدافع امنیت نامگذاری شد. در این مرکز کلیه فعالیت های دانشگاه، ورود و خروج افراد و وسایل نقلیه، خوابگاه های دانشجویی و آزمایشگاه ها با دوربین به صورت شبانه روزی کنترل و مراقبت می شود.
سلمان اسماعیلی معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در آئین افتتاح این مرکز گفت: شهید خداداد موجب عزت و سربلندی مردم این شهرستان است.
وی با بیان اینکه نام شهید "محمود خداداد" نیز همانند شهید "علی نظری" و شهید "علی میرزایی" در تاریخ بلند این شهر می‌درخشد، بیان کرد: این آبرویی که خدا به شهید خداداد عطا کرد کم‌سابقه بود.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ما به وجود سرداران شهیدی همچون شهید خداداد و شهید نظری و خانواده‌های معظم آنها افتخار می‌کنیم افزود: شهدا به اندازه‌ای والامقام و عزتمند هستند که ما از ادا کردن حق شهدا ناتوان هستیم و این نام گذاری ها برای این است که خود را به آنها و راه آنها وصل کنیم.
در این آئین مرکز پایش تصویری دانشگاه ملایر به نام سردار سرتیپ دوم شهید "محمود خداداد" و یکی از سالن های همایش این دانشگاه به نام شهید "علی نظری" از شهدای مدافع امنیت این شهرستان نامگذاری و بدست پدران دو شهید رو نمایی شد.
فراخوان شرکت در رقابت سالانه انتخاب برترین های دانشجویی بخش آموزشی- پژوهشی 1402/12/20 یکشنبه
فراخوان شرکت در رقابت سالانه انتخاب برترین های دانشجویی بخش آموزشی- پژوهشی
به اطلاع دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی بالاخص دانشجویان تحصیلات تکمیلی می رساند، جهت شرکت در رقابت سالانه انتخاب برترین های دانشجویی بخش آموزشی-پژوهشی، با مطالعه ماده 6  شیوه نامه مربوطه (فایل pdf پیوست) در صورت داشتن شرایط لازم، اقدام به تکمیل فرم شماره 1 (فایل متنی پیوست) نموده و آن را به همراه مستندات لازم به مدیر گروه رشته تحصیلی خود تا تاریخ 29 فروردین 1403 تحویل نمایند تا بعد از طی شدن مراحل لازم به دفتر استعداد درخشان ارسال گردد.  لازم به ذکر است به درخواست هایی که از نظر مستندات ناقص باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
* همچنین دانشجویان دارای شرایط ماده 3 (برتر آزمونهای سراسری و نمونه کشوری) و ماده 4 (برتر المپیادهای علمی، جشنواره ها و مسابقات دانشجویی) شیوه نامه انتخاب برترین ها،  با در دست داشتن مستندات لازم  جهت معرفی خود به دفتر استعداد درخشان تا تاریخ 29 فروردین 1403 مراجعه نمایند.
* لازم به ذکر است جهت تعیین برترین های آموزشی (ماده 5 شیوه نامه) نیازی به اقدام دانشجو نمی باشد و آموزش هر دانشکده اقدام به شناسایی و اعلام اسامی به دفتر استعداد درخشان خواهد نمود.
با تقدیم احترام
دفتر هدایت استعداد درخشان
دیدار هیأت رئیسه و جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه با نماینده منتخب مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی 1402/12/17 پنجشنبه
دیدار هیأت رئیسه و جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه با نماینده منتخب مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی
صبح امروز پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه ملایر به همراه مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه، اعضا هیأت رئیسه و جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه ضمن دیدار با حجت الاسلام و المسلمین آزادی‌خواه، انتخاب مجدد ایشان برای سومین دوره به عنوان نماینده مردم شریف ملایر در مجلس شورای اسلامی را تبریک گفتند.
در این دیدار صمیمی که در منزل حجت الاسلام والمسلمین آزادی‌خواه انجام شد، دکتر محمدی منش ضمن تبریک انتخاب مجدد ایشان، در مورد رشد کمی و کیفی دانشگاه و ارتقای رتبه های علمی و جایگاه دانشگاه در دو سال گذشته گزارشی ارائه کردند. رئیس دانشگاه از حضور ایشان در هیات امنا و هیات نظارت دانشگاه تشکر و بر حمایت های ایشان از دانشگاه همچون گذشته تاکید کردند.
دکتر محمدی منش همچنین نقش فعال دانشجویان در جریانات سیاسی و اجتماعی را علی‌رغم وجود مشکلات، باعث خیر، برکت و پیشرفت کشور دانستند و بر ضرورت ارتباط موثر با دانشجویان و اساتید و کارکنان تاکید کردند. ایشان افزود ان شاءالله با لطف خداوند متعال با حمایت ها و کمک‌های نماینده محترم مردم شریف ملایر در مجلس شورای اسلامی، مسیر پیشرفت این دانشگاه در آینده نیز با قدرت ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین آزادی‌خواه نیز ضمن قدردانی از حضور اعضا هیأت رئیسه و برخی مدیران دانشگاه ملایر، از زحمات و تلاش‌های مجدانه دکتر محمدی منش برای حمایت از دانشگاه خصوصا در جلسات هیات امنای دانشگاه تشکر کردند. ایشان بر همکاری و حمایت از دانشگاه برای رفع مشکلات و ارتقای دانشگاه تاکید کردند.
کسب رتبه شایسته تقدیر در جشنواره ملی رویش توسط دانشجویان کانون های هلال احمر و فیلم و عکس دانشگاه ملایر 1402/12/14 دوشنبه
کسب رتبه شایسته تقدیر در جشنواره ملی رویش توسط دانشجویان کانون های هلال احمر و فیلم و عکس دانشگاه ملایر
یازدهمین جشنواره ملی رویش در بازه زمانی یکم لغایت سوم اسفند ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد.  
حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر با حمایت های ویژه از کانون های فرهنگی و هنری دانشجویی با ارسال آثار و فعالیت های شاخص دو کانون فعال دانشگاه، در این جشنواره حضور داشت که در نهایت در روند بررسی و داوری آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، کانون های فیلم و عکس و هلال احمر از بین400 اثر از دانشگاههای سراسر کشور،  موفق به کسب عنوان «شایسته تقدیر» گردید. 
در پایان ضمن تبریک به جامعه فرهنگی و هنری دانشگاه ملایر بابت کسب این موفقیت درخشان از زحمات دانشجویان فعال کانون های هلال احمر(آقایان علی قزاقی، مهرداد رحیده و سرکار خانم فاطمه احمدی) و کانون فیلم و عکس(آقایان سبحان غلامی، رضا نوعصی زاده، عادل عارفی فرد، و سرکار خانم ها فاطمه رجبی و عادله رحیمی) و همچنین از  زحمات آقای رضا مومنی از کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی، خانم آقایی(کارشناس فرهنگی)، معاونت و مدیریت فرهنگی و اجتماعی که در  کسب  این مقام  نقش به سزایی داشتند تشکر و قدردانی می گردد.
برنامه سرویس های دانشجویی دانشگاه ملایر 1402/12/10 پنجشنبه
برنامه سرویس های دانشجویی دانشگاه ملایر
به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند برنامه سرویس های دانشجویی به پیوست قابل دریافت و مشاهده می باشد.
فراخوان جذب سرباز امریه دانشگاه ملایر 1402/11/27 جمعه
فراخوان جذب سرباز امریه دانشگاه ملایر
اداره ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه ملایر در راستای اجرای اصل 147 قانون اساسی و با استناد به ماده 66 قانون خدمت نظام وظیفه و بر اساس سند همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و اداره کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، اقدام به جذب نیروی امریه می‌کند.
لذا مشمولان آماده به خدمت مقدس سربازی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مورد نیاز که در ادامه می-آید، می توانند از تاریخ با مراجعه به سامانه جذب پرسنل امریه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی: https://industry.msrt.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
تاریخ اعزام: 1 خرداد 1403
تاریخ شروع ثبت نام: 26 بهمن 1402
 تاریخ پایان ثبت نام: 29 بهمن 1402
رشته‌های تحصیلی موردنیاز:
1) رشته مهندسی مواد
2) مهندسی برق (قدرت)
3) مهندسی طبیعت
4) مهندسی کامپیوتر
5) زبان انگلیسی
6) زیست‌شناسی
7) محیط زیست
8) شیلات
9) خاک شناسی
10) فضای سبز (تولید و ژنتیک گیاهی)
11) مهندسی عمران (ارشد سازه و خاک)
12) علوم تربیتی (تکنولوژی آموزشی)
13) روان‌شناسی
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده علوم پایه در مجله معتبر ACS Omega 1402/11/24 سه‌شنبه
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده علوم پایه در مجله معتبر ACS Omega
مقاله دکتر ولی دلوجی عضو هیأت علمی گروه فیزیک دانشکده علوم پایه و سمیرا گودرزی دانشجوی دکتری ایشان با عنوان
Three-Dimensional Surface Stereometric Analysis of Ni−Cu Films with Different Cu Contents
در مجله معتبر ACS Omega متلعق به انجمن شیمی آمریکا با شاخص هرش 77 به چاپ رسیده است.
این موفقیت را خدمت ایشان تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون را از خداوند منان برایشان خواستاریم.
معاونت پژوهشی و فناوری
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی در مجله 10 درصد برتر گروه موضوعی 1402/11/21 شنبه
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی در مجله 10 درصد برتر گروه موضوعی
مقاله دکتر سجاد اسفندیاری از اعضای هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی و همکاران ایشان با عنوان
Automatic program bug fixing by focusing on finding the shortest sequence of changes
در مجله
ARTIFICIAL INTELLIGENCE REVIEW
که براساس ضریب تاثیر جزء 10 درصد برتر گروه موضوعی می باشد به چاپ رسیده است.
این موفقیت را خدمت ایشان تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون را از خداوند منان برایشان خواستاریم.
معاونت پژوهشی و فناوری
اخبار پژوهشی و فناوریبيشتر
1402/11/27 جمعه
فراخوان جذب سرباز امریه دانشگاه ملایر
اداره ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه ملایر در راستای اجرای اصل 147 قانون اساسی و با استناد به ماده 66 قانون خدمت نظام وظیفه و بر اساس سند همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و اداره کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، اقدام به جذب نیروی امریه می‌کند.
لذا مشمولان آماده به خدمت مقدس سربازی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مورد نیاز که در ادامه می-آید، می توانند از تاریخ با مراجعه به سامانه جذب پرسنل امریه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی: https://industry.msrt.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
تاریخ اعزام: 1 خرداد 1403
تاریخ شروع ثبت نام: 26 بهمن 1402
 تاریخ پایان ثبت نام: 29 بهمن 1402
رشته‌های تحصیلی موردنیاز:
1) رشته مهندسی مواد
2) مهندسی برق (قدرت)
3) مهندسی طبیعت
4) مهندسی کامپیوتر
5) زبان انگلیسی
6) زیست‌شناسی
7) محیط زیست
8) شیلات
9) خاک شناسی
10) فضای سبز (تولید و ژنتیک گیاهی)
11) مهندسی عمران (ارشد سازه و خاک)
12) علوم تربیتی (تکنولوژی آموزشی)
13) روان‌شناسی
1402/11/24 سه‌شنبه
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده علوم پایه در مجله معتبر ACS Omega
مقاله دکتر ولی دلوجی عضو هیأت علمی گروه فیزیک دانشکده علوم پایه و سمیرا گودرزی دانشجوی دکتری ایشان با عنوان
Three-Dimensional Surface Stereometric Analysis of Ni−Cu Films with Different Cu Contents
در مجله معتبر ACS Omega متلعق به انجمن شیمی آمریکا با شاخص هرش 77 به چاپ رسیده است.
این موفقیت را خدمت ایشان تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون را از خداوند منان برایشان خواستاریم.
معاونت پژوهشی و فناوری
1402/11/21 شنبه
چاپ مقاله عضو هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی در مجله 10 درصد برتر گروه موضوعی
مقاله دکتر سجاد اسفندیاری از اعضای هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی و همکاران ایشان با عنوان
Automatic program bug fixing by focusing on finding the shortest sequence of changes
در مجله
ARTIFICIAL INTELLIGENCE REVIEW
که براساس ضریب تاثیر جزء 10 درصد برتر گروه موضوعی می باشد به چاپ رسیده است.
این موفقیت را خدمت ایشان تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون را از خداوند منان برایشان خواستاریم.
معاونت پژوهشی و فناوری
1402/10/27 چهارشنبه
بازدید جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه از یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت
جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه با حضور در محل دائمی نمایشگاه های تهران از یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته با عنوان ایران ساخت بازدید نمودند.
این بازدید  به همت اداره آزمایشگاه های دانشگاه و با هدف آشنایی اعضای هیأت علمی با زیرساخت ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات و اقلام آزمایشگاهی  برگزار شد .
شایان ذکر است این نمایشگاه به همت معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار می گردد و شرکت های تولیدی و دانش بنیان داخلی آخرین دستاوردها و تولیدات خود را در حوزه  تجهیزات آزمایشگاهی را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.
اخبار آموزشی و تحصیلات تکمیلیبيشتر
1402/12/26 شنبه
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان رشته های مختلف دوره کارشناسی تکمیل ظرفیت سال 1402 دانشگاه ملایر (پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری – بهمن ماه 1402)
( به کلیه پذیرفته شدگان روزانه چهار نیمسال اول خوابگاه دولتی تعلق خواهد گرفت )
 ضمن عرض تبریک به مناسبت قبولی در دانشگاه ملایر و آرزوی توفیق روزافزون، به اطلاع کلیه پذیرفته شدگان می رساند فرآیند ثبت نام در این دانشگاه در دو مرحله به صورت اینترنتی و حضوری انجام خواهد شد و هر دو نوع ثبت نام الزامی می‌باشد.  
 ثبت نام اینترنتی: 
ثبت نام اینترنتی از طریق سایت دانشگاه ملایر و در روزهای پنج شنبه 16 و جمعه 17 فروردین 1403 انجام خواهد شد. لازم به ذکر است برای ثبت نام اینترنتی، حتماً از قبل اسکن مدارک مورد نیاز شامل (عکس، شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی) تهیه شده باشد. (همه مدارک با رزولوشن 
dpi150 و در فرمت jpg). داوطلبان لازم است همه فرم‌های موجود در سامانه ثبت نام را دانلود نموده و پر نمایند. در پایان ثبت نام اینترنتی کد رهگیری و شماره دانشجویی را چاپ نموده و به همراه سایر مدارک خواسته شده در زمان ثبت نام حضوری نمایند.

درج شماره دانشجویی روی همه مدارک تحویلی الزامی می باشد.
 لطفا قبل از ورود به سامانه ثبت نام موارد زیر را با دقت مطالعه نمایید:          
- جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در ثبت نام اینترنتی ترجیحاً از مرورگر کروم استفاده نمایید.
- در موقع ورود به سامانه ثبت نام نوع کاربری را دانشجویان جدیدالورود انتخاب کنید.     
- در صورتی که کد ملی با صفر شروع میشود و در ورود به سامانه با مشکل برخورد می‌کنید، لطفا کد ملی را بدون صفر اول امتحان کنید.

پذیرفته شدگان محترم صرفاً در تاریخ های تعیین شده با مراجعه به آدرس http://amoozesh.malayeru.ac.ir نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.

همچنین دانشجویان محترم توجه داشته باشند قبل از ثبت نام حضوری می بایست
- به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی با آدرس https://emt.medu.ir مراجعه و ابتدا نوع نظام آموزشی خود را مشخص و سپس با انتخاب گزینه سوابق تحصیلی، ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی های محل های تحصیل دوره دوم متوسطه به دانشگاه ملایر را درخواست نمایند و پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری که در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت را چاپ و در زمان ثبت نام به دانشگاه تحویل نمایند.
* دارندگان دیپلم شاخه نظري (نظام ترمی واحدي یا سالی واحدی) در زمان ثبت درخواست مدارك فوق، علاوه برمدرك دیپلم، باید مراحل فوق را براي درخواست مدرك پیش دانشگاهی نیز اجرا نمایند.
* فارغ التحصیلان خرداد سال 1395 و قبل از آن با کدپیگیري صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارك تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور براي ثبت نام در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اعلام شده، باید به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیل خود مراجعه کنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارك تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاري نماید.
- به سامانه های مربوط به کارنامه های سلامت جسم و سلامت روان، مراجعه و پرسشنامه ها را به صورت اینترنتی تکمیل نموده در زمان ثبت نام حضوری به دانشگاه تحویل نمایند (تاکید می گردد فرم مذکور توسط شخص دانشجو تکمیل گردد).
لینک آدرس سامانه کارنامه سلامت دانشجویان ورودی جدید:
https://portal.saorg.ir/mentalhealth (پرسشنامه سلامت روان)
https://portal.saorg.ir/physicalhealth (پرسشنامه سلامت جسم)
توجه: درصورت وجود مشکل در سایت کارنامه سلامت، دانشجویان می بایست حداکثر تا29فروردین ماه به آدرس های فوق مراجعه و اطلاعات خود را ثبت و کد رهگیری را به دفتر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی تحویل نمایند.

نکته مهم:
- پس از تکمیل  فرم های ثبت نام ، در زمان ثبت نام حضوری حتماً بر روی تمام فرمها، فیش های بانکی و سایر مدارک، شماره دانشجویی درج گردد، مسئولیت عدم درج شماره دانشجویی بر روی مدارک بر عهده دانشجو می باشد.
- دانشجویان محترم می توانند جهت اطلاع از اخبار و اطلاعیه های دانشگاه (آموزشی، دانشجویی و فرهنگی) در کانال اطلاع رسانی دانشگاه با آدرس  https://eitaa.com/malayer_university عضوگردند.

ثبت نام حضوری:

شنبه 18 لغایت یکشنبه 19 فروردین ماه 1403 خواهد بود.

از دانشجویان محترم تقاضا می گردد که صرفاً در زمان مشخص شده جهت ثبت نام حضوری اقدام نمایند.
حضور دانشجو جهت انجام مراحل ثبت نام الزامی می باشد.
مکان ثبت نام: ساختمان سردارشهید سلیمانی مدیریت امورآموزشی (واحد پذیرش و نظام وظیفه)

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کارشناسی بصورت حضوری:          
الف) فیش های واریزی
1- واریز مبلغ 2500000ریال (دویست و پنجاه هزار تومان ) جهت صدور کارت دانشجویی ( بیمه، شارژ اولیه تغذیه، کتابخانه و هزینه صدور کارت) شماره شبا IR650100004001112503020335 و شناسه 377071565115001146252937803120 به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه ملایر (لطفا اصل فیش را در زمان ثبت نام حضوری تحویل داده و برای پیگیری های بعدی از آن کپی تهیه نمایید).
2- کلیه پذیرفته شدگان دوره شبانه به صورت علی الحساب مبلغ 12000000 ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان)   به شماره شبا IR650100004001112503020335 و شناسه 323071565115001146252937806020 به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه ملایر واریز نمایند لطفا اصل فیش را در زمان ثبت نام حضوری تحویل داده و برای پیگیری های بعدی از آن کپی تهیه نمایید).

ب) مدارک تحصیلی
توجه: لازم است پذیرفته شدگان محترم مدارک تحصیلی خود را با توجه به وضعیت تحصیلی که در زیر آمده تهیه و در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند:
توجه: از پذیرفته شدگان محترمی که تا تاریخ30/11/1402 موفق به اخذ مدرک دیپلم (نظام آموزشی 6-3-3) یا پیش دانشگاهی(سالی واحدی یا ترمی واحدی) نشده اند، ثبت نام انجام نمی گیرد و قبولی آنها لغو می گردد.

-
نظام آموزشی 6-3-3:

اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه و دو نسخه تصویر آن
اصل کارنامه تحصیلی یا ریزنمرات(سوابق آموزشی) سه سال آخر دبیرستان

-
 نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی:
اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی و دو نسخه تصویر آن

اصل مدرک و یا گواهی دیپلم متوسطه و دو نسخه تصویر آن
اصل مدرک و یا گواهی سال ماقبل دیپلم و یک نسخه تصویر آن

اصل کارنامه تحصیلی(ریزنمرات) دوره پیش دانشگاهی
اصل کارنامه تحصیلی(ریزنمرات) دیپلم متوسطه

-
 نظام قدیم آموزش متوسطه:
اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان یا هنرستان و دو نسخه تصویر آن
گواهی تحصیلی سال ماقبل و 2 سال ماقبل دیپلم

اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی(ریزنمرات) دیپلم نظام قدیم با قید معدل کتبی دیپلم

- دانشجویان اخراجی آموزشی و یا انصرافی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی:
اصل فرم انصراف از تحصیل
با توجه به نوع دیپلم، مدارک تحصیلی مندرج در یکی از قسمت های فوق
 توجه: پذیرفته شدگانی که در سنوات قبل دانشجو بوده اند، می بایست در زمان ثبت نام حضوری فرم انصراف قطعی از رشته قبل را تحویل نمایند.

- دارندگان مدرک کاردانی و معادل کاردانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی:
اصل و یا گواهی موقت مدرک کاردانی(فوق دیپلم)

- دارندگان مدرک معادل کاردانی دانشگاه ها و موسسات:
اصل مدرک و یا گواهی دانش آموختگی در دوره معادل و دو نسخه تصویر آن
با توجه به نوع دیپلم، مدارک تحصیلی مندرج در یکی از قسمت های فوق

- دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته (آموزشکده های فنی حرفه ا ی ، دانشگاه جامع علمی-کاربردی یا دانشگاه آزاد اسلامی):
اصل مدرک و یا گواهی موقت مدرک کاردانی پیوسته
اصل یا گواهی سال اول، دوم، سوم دبیرستان یا هنرستان


- دارندگان مدرک حوزوی:
اصل مدرک حوزوی یا گواهی فراغت از تحصیل و دو نسخه تصویر آن
ارائه موافقت نامه رسمی و بدون قید و شرط مدیریت حوزه های علمیه


ج) مدارک هویتی
- 4 قطعه عکس پرسنلی 4*3 با زمینه سفید (پشت نویس شده) تهیه شده در سال جاری
-
 اصل و تصویر شناسنامه (تمام صفحات ،دونسخه)
-
اصل و تصویر کارت ملی (پشت و رو، دونسخه)


د) سایر فرمها
- پرسشنامه عمومی و فرم اطلاعات فردی (بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی دریافت نمایید.).

- فرم شماره 1: فارغ التحصیلان و یا دانشجویان فعلی یا انصرافی
- فرم شماره 2: پذیرفته شدگان منطقه یک، رزمندگان و ایثارگران
- فرم شماره 3: پذیرفته شدگان سهمیه مناطق 2و3 ،
توجه: افراد با توجه به سهمیه ثبت نامی یکی از فرم های شماره 2 یا 3 را تحویل نمایند.
 - فرم شماره 5 : پذیرفته شدگان دارای تناقض در معدل کتبی نهایی و معدل کل مربوط به دیپلمه های نظام قدیم و فنی و حرفه ای (رشته های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی-بدون آزمون)
- فرم شماره 7: پذیرفته شدگان سهمیه استان های محروم
- فرم شماره 8: پذیرفته شدگان مرد دارای مدرک کاردانی
- فرم شماره 9: ویژه فرهنگیانی که تعهد خدمت ندارند
- فرم شماره 10: فرم معرفی دانشجویان کارمند برای ادامه تحصیل

- فرم فرهنگیان: ویژه متعهدین خدمت آموزش و پرورش (از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود دریافت نمایند.)
- تحویل کد رهگیری دریافتی از سامانه تاییدیه مدارک به آدرس https://emt.medu.ir (الزامی است)
ه) مدرک نظام وظیفه (برای آقایان):
- دارندگان کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، ضمن بارگذاری در سامانه ثبت نام، تصویر کارت مربوطه را تحویل نمایند.

- پذیرفته شدگانی که فاقد کارت می باشند ( اعم از افرادی که دارای معافیت تحصیلی دانش آموزی می باشند، دانشجویان انصرافی یا سربازان حین خدمت) لازم است به سامانه https://sakha.epolice.ir و یا یکی از دفاتر پلیس+10 شهر خود مراجعه نموده و پس از ثبت درخواست معافیت تحصیلی دانشجویی ، پرینت برگه تایید اولیه شرایط مشمول را در سامانه ثبت نام بارگذاری نموده و آن را در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند.
توجه مهم: دانشجویانی که دیپلمه فنی حرفه ای(نظام قدیم) هستند و دارای مدرک کاردانی می باشند، قبل از هر اقدامی جهت بررسی دقیق تر با واحد پذیرش و نظام وظیفه دانشگاه(سرکار خانم عبدلی32457365-081) هماهنگ نمایند.
توجه: لازم به ذکر است در صورت عدم تحویل برگه تایید اولیه شرایط مشمول، ثبت نام دانشجو ناقص بوده و امکان ادامه تحصیل وجود نخواهد داشت.
دانشجویان محترم می بایست کلیه مدارک خواسته شده را آماده نموده و در زمان ثبت نام حضوری به کارشناس مربوطه تحویل نمایند، در غیر اینصورت ثبت نام آنها ناقص بوده و امکان ادامه تحصیل وجود ندارد.
قابل توجه دانشجویان شاهد و ایثارگر ( فقط برای دانشجویان شاهد و ایثارگر )
- دانشجویان شاهد وایثارگر (فرزندان و همسر شهدا، جانبازان 25 درصد و بالاتر همسر و فرزندان آنها، آزادگان همسر و فرزندان آنها) معاف از شهریه تحصیلی و بهره مند از تسهیلات آموزشی هستند.
- دانشجویان شاهد وایثارگر (جانباز با حداقل 15 درصد جانبازی و 3 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، رزمنده با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه) شامل تسهیلات آموزشی می باشند.

مدارک لازم :
- تکمیل فرم های ثبت نام
- دریافت نامه از بنیاد شهید شهرستان ملایر
- کپی شناسنامه و کارت ملی
- یک قطعه عکس
- کپی کارت دانشجویی و اصل آن که دارای تاریخ اعتبار باشد.

توجه: مدارک خواسته شده را در زمان ثبت نام حضوری به کارشناس واحد ایثارگران تحویل نمایند.
در صورت هرگونه سوال می‌توانید در ساعات اداری (8:00  الی 13:00  ) با شماره  32457365-081 سرکار خانم عبدلی  در مدت زمان ثبت نام هماهنگ نمایید
. 
با آرزوی موفقیت برای دانشجویان گرامی - کمیته ثبت نام 
1402/12/21 دوشنبه
اطلاعیه راه اندازی سامانه آموزش الکترونیکی نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402
احتراما به اطلاع می رساند که سامانه آموزش مجازی (LMS) به آدرس https://lms.malayeru.ac.ir  برای استفاده اساتید و دانشجویان در نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402 راه اندازی گردیده است.
دانشجویان محترم برای ورود به سامانه و مشاهده و دریافت اطلاعات دروس می بایست در صفحه نخست سامانه، نام کاربری و کلمه عبور را به شکل زیراستفاده نمایند.
نام کاربری: شماره دانشجویی
گذرواژه: شماره ملی
توجه: دانشجویانی که کد ملی آنها با عدد صفر شروع می شود، در صورتیکه پیام ورود ناموفق مشاهده گردید، صفر ابتدای کد ملی حتما درج شود.
مدیریت امور آموزشی دانشگاه
1402/12/20 یکشنبه
فراخوان شرکت در رقابت سالانه انتخاب برترین های دانشجویی بخش آموزشی- پژوهشی
به اطلاع دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی بالاخص دانشجویان تحصیلات تکمیلی می رساند، جهت شرکت در رقابت سالانه انتخاب برترین های دانشجویی بخش آموزشی-پژوهشی، با مطالعه ماده 6  شیوه نامه مربوطه (فایل pdf پیوست) در صورت داشتن شرایط لازم، اقدام به تکمیل فرم شماره 1 (فایل متنی پیوست) نموده و آن را به همراه مستندات لازم به مدیر گروه رشته تحصیلی خود تا تاریخ 29 فروردین 1403 تحویل نمایند تا بعد از طی شدن مراحل لازم به دفتر استعداد درخشان ارسال گردد.  لازم به ذکر است به درخواست هایی که از نظر مستندات ناقص باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
* همچنین دانشجویان دارای شرایط ماده 3 (برتر آزمونهای سراسری و نمونه کشوری) و ماده 4 (برتر المپیادهای علمی، جشنواره ها و مسابقات دانشجویی) شیوه نامه انتخاب برترین ها،  با در دست داشتن مستندات لازم  جهت معرفی خود به دفتر استعداد درخشان تا تاریخ 29 فروردین 1403 مراجعه نمایند.
* لازم به ذکر است جهت تعیین برترین های آموزشی (ماده 5 شیوه نامه) نیازی به اقدام دانشجو نمی باشد و آموزش هر دانشکده اقدام به شناسایی و اعلام اسامی به دفتر استعداد درخشان خواهد نمود.
با تقدیم احترام
دفتر هدایت استعداد درخشان
1402/11/3 سه‌شنبه
آیین نامه تشویق مقالات دانشجویی دانشگاه ملایر در کنفرانس ها و مجلات معتبر علمی
در راستاي تشويق دانشجويان مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتری در امر پژوهش و ارائه مقاله در مجامع ملي و بين المللي و ارتقاء سطح علمي آنان، دفتر حمایت از استعداد های درخشان دانشگاه ملایر نتايج حاصل از تحقيقات دانشجويان دانشگاه ملاير را كه بصورت مقاله در كنفرانس هاي معتبر داخلي - خارجي  و در مجلات معتبر علمی توسط ايشان ارائه گردد، مورد حمايت و تشویق قرار مي دهد.
جهت کسب اطلاع از جزئیات این آیین نامه به صفحه گروه حمایت از استعدادهای درخشان » آئین نامه تشویق مقالات دانشجویی  مراجعه نمائید  
اخبار توسعه و پشتیبانیبيشتر
1402/7/25 سه‌شنبه
انتصاب سرپرست معاونت اداری و مالی
دکتر محمدی منش رئیس دانشگاه طی حکمی دکتر امین ترنجیان را به سمت "سرپرست معاونت اداری و مالی" منصوب نمود.
رئیس دانشگاه ابراز امیدواری نمود نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند ایشان، با توکل بر خداوند متعال و اتکاء به روحیه جهادی و انقلابی شاهد بهبود و پیشرفت مجموعه دانشگاه ملایر باشیم.
1402/6/1 چهارشنبه
فراخوان مناقصه عمومی یک مرحله‌ای غذاخوری‌های دانشگاه ملایر در سال 1402-1403 (نوبت دوم)
دانشگاه ملایر در نظر دارد مناقصه عمومی یک مرحله ای طبخ و توزیع صبحانه (همراه با وعده شام)، ناهار، شام و دورچین‌های غذای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه، سراهای دانشجویی، مطابق قوانین و استانداردهای کشور و شیوه‌نامه آماده‌سازی مواد و پخت غذای دانشجویی با برنامه غذایی ارائه شده توسط دانشگاه در محل سلف‌های پردیس دانشگاه، دانشکده و همه خوابگاه‌های تحت همکاری با دانشگاه ملایر در سال 1402-1403 به شماره 2002000050000004 را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار نماید.  کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت اسناد مناقصه تا ارائه پیشنهاد مناقصهگران و بازگشایی پاکت ها از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت)ستاد( به آدرس https://www.setadiran.ir انجام خواهد شد و لازم است مناقصه‌گران در صورت عدم عضویت قبلی، مراحل ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را جهت شرکت در مناقصه محقق سازند. تاریخ انتشار مناقصه درسامانه تاریخ 1 شهریور 1402 میباشد.
مهلت زمانی دریافت اسناد مناقصه از سایت : ساعت 19:00روز چهار‌شنبه تاریخ 8 شهریور 1402
مهلت زمانی ارائه پیشنهاد : ساعت 19:00 روز شنبه تاریخ 18 شهریور 1402
زمان بازگشایی پاکت ها : ساعت 11:00 روز دوشنبه تاریخ  19 شهریور 1402
اطلاعات تماس دستگاه مناقصه گزار جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد مناقصه و ارائه پاکت
الف : آدرس ملایر، کیلومتر 4 جاده ملایر- اراک، دانشگاه ملایر و تلفن 08132456502
اطلاعات تماس سامانه ستاد جهت انجام مراحل عضویت در سامانه :
مرکز تماس: 41934 - 021
دفتر ثبت نام: 88969737 و 8519376
1402/3/4 پنجشنبه
بررسی روند اجرای پروژه دانشکده فنی و مهندسی
با حضور رئیس و معاون اداری و مالی دانشگاه روند اجرایی فاز یک پروژه دانشکده فنی و مهندسی بررسی شد.
در این بازدید ضمن بررسی وضعیت پروژه و اقدامات پیمانکار بر ضرورت تسریع در روند انجام کار تاکید شد.
در سفر ریاست محترم جمهوری به استان همدان ۸۰۰ میلیارد ریال به پروژه دانشکده فنی و مهندسی و کتابخانه مرکزی دانشگاه اختصاص یافت که با پرداخت بخش اول این اعتبار فعالیت اجرایی فاز یک پروژه با زیربنای ۴۵۰۰ متر آغاز شد و فرایند شروع مناقصه فاز دو پروژه شامل موتورخانه نیز آغاز شده است.
1401/11/11 سه‌شنبه
راهنمای استفاده از سامانه تحت وب و نرم افزار کاربردی بیمه تکمیلی سینا (سیناد)
همکاران محترم به منظور ثبت و پیگیری هزینه های درمان می توانید به پورتال شرکت بیمه سینا، خدمات الکترونیکی بیمه درمان، سامانه ثبت آنلاین هزینه درمان(سیناد) مراجعه نموده و با ورود به سامانه نسبت به ثبت و پیگیری اسناد اقدام نمایند.
همچنین جهت دریافت و  نرم افزار کاربردی به پورتال بیمه سینا – خدمات الکترونیک –خدمات الکترونیکی  بیمه درمان- سامانه ثبت آنلاین  هزینه درمان ( سیناد)-نرم افزار مخصوص گوشی هوشمند –دریافت مستقیم نسخه اندروید مراجعه و با نصب نرم افزار نسبت به ثبت و پیگیری اسناد اقدام نمایند توجه : نام کاربری و کلمه عبور کد ملی اشخاص می باشد.
  1. افراد با ورود به قسمت اعلام هزینه درمان نسبت به بارگزاری هزینه های مربوطه اقدام نمایند.
  2. با ورود  به هر قسمت، فیلم آموزشی مربوطه قابل مشاهده می باشد.
  3. بعد از تایید نهایی و در صورت عدم مشکل کارمندان می بایست اصل هزینه تائید شده را دوشنبه هر هفته تحویل کارشناس بیمه سینا نمایند.
لازم به ذکر است ثبت اسناد هزینه درمان در سامانه بیمه تکمیلی (سیناد) الزامی است.
اخبار دانشجوییبيشتر
1402/12/13 یکشنبه
دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان با موضوع سلامت و همدلی
بخش های جشنواره :
- تولیدات رسانه ای
- فناوری های دیجیتال
- فیلم
- آموزش و پژوهش
- هنرهای تجسمی
- هنر های نمایشی
ارسال آثار از طریق سایت جشنواره www.salamatfest.com
* زمان تا 25 فرورین تمدید شد
1402/12/10 پنجشنبه
برنامه سرویس های دانشجویی دانشگاه ملایر
به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند برنامه سرویس های دانشجویی به پیوست قابل دریافت و مشاهده می باشد.
1402/12/5 شنبه
فراخوان جذب همیار دانشجو (کار دانشجویی) نیم سال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۳

مهلت ثبت درخواست تا ۲۰ اسفندماه
ثبت درخواست در سامانه http://portal.saorg.ir
1402/11/24 سه‌شنبه
اطلاعیه جدول مبالغ و زمانبندی اعطای وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی 1403-1402
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده وام های دانشجویی:
  1. تعهد محضری با مراجعه ضامن ( کارمند قراردادی، پیمانی ، رسمی، بازنشسته، مستمری بگیر به همراه حکم کارگزینی) به دفتر خانه اسناد رسمی و اخذ تعهد محضری برای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم
  2. شماره حساب بانک تجارت به نام خود دانشجو
لازم است متقاضیان وام در بازه مشخص شده در اطلاعیه صندوق رفاه بعد از تشکیل پرونده و ثبت نام در ادرس   https://refah.swf.ir  اصل سند تعهد محضری و حکم کارگزینی به اداره رفاه تحویل نمایند. بعد از تایید اسناد توسط اداره رفاه درخواست وام توسط دانشجو ثبت شود.
برای متقاضیان وام ضروری ثبت نام در بازه مشخص شده در سامانه صندوق رفاه ضروری بوده و بعد از بارگذاری فاکتور و یا مستندات وام ضروری لازم به ارایه اصل مدارک بارگذاری شده به اداره رفاه  می باشد. (مبلغ فاکتور ارایه شده بالای هفت میلیون تومان باشد)
برای دانشجویان متقاضی وام ودیعه مسکن متاهلی لازم است مدارک زیر به اداره رفاه در بازه مشخص شده در اطلاعیه به اداره رفاه تحویل گردد:
  • سه برگ اول سند ازدواج
  • کپی کارت ملی و شناسنامه زوجین
  • قرارداد اجاره نامه با کد رهگیری
اخبار فرهنگی و اجتماعیبيشتر
1402/12/22 سه‌شنبه
برگزاری طرح ملی قرآنی مسطورا(سطر سطر زندگی با آیه ها) ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های سراسر کشور
نظر به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان طرح ملی قرآنی مسطورا(سط سطر زندگی با آیه ها) ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های سراسر کشور همراه با اعطای گواهینامه آموزشی و جوایز نفیس و ارزنده به برگزیدگان اجرا می گردد.
علاقه مندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر، ثبت نام و شرکت در این طرح بزرگ قرآنی به درگاه آموزش مجازی سازمان دارالقرآن الکریم به آدرس https://lms.telavat.ir مراجعه نمایند.


 
1402/12/16 چهارشنبه
برگزاری کارگاه گزارش نویسی جشنواره ویژه انجمن های علمی دانشگاه ملایر
کارگاه گزارش نویسی جشنواره حرکت ویژه دبیران و فعالین حوزه انجمن های علمی  با تدریس دکتر امید زهتاب ور  در تاریخ 16 اسفند 1402 بر گزار شد. دکتر زهتاب ور ضمن توضیح شیوه نامه اجرایی جشنواره حرکت و تشریح بندهای مختلف آن برای دانشجویان به سوالات دانشجویان در این زمینه پاسخ داد.دکتر زهتاب ور راهکارهایی مختلفی در جهت رشد بیشتر انجمن ها  از جمله تشکیل انجمن علمی ویژه اساتید ،برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در خصوص رشته های تخصصی وعام المنفعه بودن فعالیت های انجمن علمی را ارایه نمود، در پایان جلسه نمونه های متنوعی از گزارشات  برگزیده های جشنواره قبلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
1402/12/14 دوشنبه
کسب رتبه شایسته تقدیر در جشنواره ملی رویش توسط دانشجویان کانون های هلال احمر و فیلم و عکس دانشگاه ملایر
یازدهمین جشنواره ملی رویش در بازه زمانی یکم لغایت سوم اسفند ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد.  
حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر با حمایت های ویژه از کانون های فرهنگی و هنری دانشجویی با ارسال آثار و فعالیت های شاخص دو کانون فعال دانشگاه، در این جشنواره حضور داشت که در نهایت در روند بررسی و داوری آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، کانون های فیلم و عکس و هلال احمر از بین400 اثر از دانشگاههای سراسر کشور،  موفق به کسب عنوان «شایسته تقدیر» گردید. 
در پایان ضمن تبریک به جامعه فرهنگی و هنری دانشگاه ملایر بابت کسب این موفقیت درخشان از زحمات دانشجویان فعال کانون های هلال احمر(آقایان علی قزاقی، مهرداد رحیده و سرکار خانم فاطمه احمدی) و کانون فیلم و عکس(آقایان سبحان غلامی، رضا نوعصی زاده، عادل عارفی فرد، و سرکار خانم ها فاطمه رجبی و عادله رحیمی) و همچنین از  زحمات آقای رضا مومنی از کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی، خانم آقایی(کارشناس فرهنگی)، معاونت و مدیریت فرهنگی و اجتماعی که در  کسب  این مقام  نقش به سزایی داشتند تشکر و قدردانی می گردد.
1402/12/2 چهارشنبه
برگزاری کارگاه توانمند سازی انجمن های علمی با تدریس دکتر صیاد شیخی در دانشگاه ملایر
کارگاه توانمند سازی انجمن های علمی با تدریس دکتر صیاد شیخی در تاریخ 2 اسفند 1402 بر گزار شد. در این کارگاه دبیران و اعضاء فعال شورای مرکزی حضور داشتند، این کارگاه از دو بخش تشکیل شده بود در بخش اول ابعاد مختلف فعالیت های انجمن های علمی و در بخش دوم مطالبی پیرامون جشنواره حرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر شیخی توضیحات جامعی در مورد برند سازی انجمن ها،اهمیت فعالیت در انجمن ها برای آینده،تاکید بر عدالت آموزشی و نشریات الکترونیکی، اهمیت اطلاع رسانی رویدادها به افراد خارج از دانشگاه،افزایش مهارت در زمینه مدیریت بحران ،تاکید بر انجام رویدادهای دانشجویی به صورت گروهی و ارتباط با ارگالنهای خارج از دانشگاه تبیین نمود.